Jste středoškolák plný energie a nápadů? Chcete se pustit do vzrušující výzvy, která spojuje kreativitu a technické dovednosti? Pak jste na správném místě! Stačí sestavit tým, navrhnout a postavit dálkově ovládané autíčko na stlačený vzduch. A třeba i vyhrát. Představujeme novou soutěž: Pneuracer!
REGISTRACE DO 2. ROČNÍKU ZDE
Co je to Pneuracer? To je auto, které jezdí na stlačený vzduch! Ano, vaším úkolem bude sestavit revoluční vozidlo, které bude zároveň rychlé, efektivní a šetrné k životnímu prostředí. Zatímco budete tvořit svůj Pneuracer, naučíte se základy technického inženýrství a konstrukce!
Tří až pětičlenné týmy budou pracovat na sestavení svých autíček na svých školách podle instrukcí a s materiálem, který obdrží od organizátorů soutěže. Ale to není všechno! Ve finále se nejlepší týmy z kvalifikačního kola utkají tváří v tvář v soutěži o rychlost, obratnost a technickou dovednost.
Nejlepší týmy získají kromě nových zážitků, zkušeností a věcných cen také prominutí přijímací zkoušky z matematiky a/nebo fyziky do bakalářského studia na Fakultu strojního inženýrství VUT v Brně. Více viz níže.
REGISTRACE DO 2. ROČNÍKU ZDE
Aktuality
17. 9. 2024 | Pravidla 2. ročníku |
18. 6. 2024 | Ohlédnutí za finálovým dnem 1. ročníku |
18. 6. 2024 | Výsledky 1. ročníku |
4. 3. 2024 | Výsledky hodnocení – technický průvodce + prezentace |
Dokumenty ke stažení
Hlavním partnerem soutěže je firma SMC Industrial Automation CZ s.r.o.
Jak by mohl takový návrh pneuraceru vypadat?
Začněte tím, jak využít techniku pro přenos pohybu z pístu na otáčení kol. Pokud nemáte znalosti pneumatiky, nebojte se, naučíte se. Pokud si s návrhem nevíte rady, rádi vám poskytneme návod. S elektronikou můžete buď přijmout výzvu a vymyslet něco vlastního, nebo můžeme poslat kit, který vám pomůže dosáhnout cíle. V oblasti konstrukce máme také zkušenosti a rádi se s vámi podělíme.
Každý tým bude mít svého mentora, který vám rád pomůže nejen s technickými záležitostmi, ale také vám zabezpečí technologie jako 3D tisk, laser a jiné, které vám budou nápomocny při tvorbě Pneuraceru. Stačí dodržet několik pravidel a přidat odhodlání něco dokázat:
- Použijte čtyři kola.
- Vejděte do rozměrů 850 x 500 x 350 mm.
- Jediným zdrojem může být tlaková lahev s objemem 1 litr a tlakem 7 bar (0,7 MPa).
- Zajistěte funkčnost pneumatického systému.
- Umějte řídit vozidlo na dálku.
- Soutěžte a buďte lepší než vaši soupeři.
Uvažujete o studiu techniky? Baví Vás konstruování? Máte týmového ducha?
Rádi bychom vám nabídli nový bakalářský studijní program KONSTRUKČNÍ INŽENÝRSTVÍ na Fakultě strojního inženýrství VUT v Brně, který připravuje studenty na praxi, výzkum a navazující studium v oblasti vývoje strojírenských produktů (výrobků, procesů, služeb). Zaměřuje se zejména na návrhovou a konstrukční etapu vývojového procesu, které představují inženýrský proces transformace myšlenek a představ do podoby funkčního prototypu. Více najdete zde. |
OTÁZKY A ODPOVĚDI K SOUTĚŽI:
-
Smí se používat vlastní dálkové ovládání vozidla?
Ano. -
Jaký je maximální tlak v láhvi a následně v obvodu?
V lahvi je tlak 0,7 MPa vzhledem k provoznímu tlaku redukčního ventilu. Následně je možné regulovat tlak podle vlastního návrhu v rozsahu regulačního ventilu 0,2–0,7 MPa. -
Může tým navrhnout vlastní pneumotor?
Ano, toto řešení je možné, ale existuje riziko, že v případě neúspěchu vlastního řešení tým již dodatečne neobdrží pneumatické válce jako náhradní řešení. -
Můžeme použít vlastní kola?
Ano, není nutné používat kola z Merkuru, avšak je nezbytné dodržet průměr stanovený pravidly v rozmezí 80–120 mm.
OTÁZKY A ODPOVĚDI pro období registrace najdete zde.
ORGANIZÁTOŘI SI VYHRAZUJÍ PRÁVO NA ÚPRAVU PRAVIDEL A ČASOVÉHO HARMONOGRAMU V PRŮBĚHU SOUTĚŽE. O TÉTO ZMĚNĚ BUDOU SOUTĚŽÍCÍ VŽDY VČAS INFORMOVÁNI PROSTŘEDNICTVÍM EMAILU.
Kontakt: Matus.Ranusa@vut.cz
Grafické zpracování: Novotný Viktor, student FSI
*********
Dovolujeme si vás upozornit, že na akci budou pořizovány fotografie nebo audiovizuální materiály pro marketingové účely Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně, VUT v Brně a partnerů soutěže. Máte právo obrátit se na osobu z Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně, která záznam pořizuje, a sdělit jí svůj případný nesouhlas.