Publication detail

Safety aspects of power unit of single-engine turboprop aircraft

ŠPLÍCHAL, M.

Czech title

Bezpečnost pohonných jednotek jednomotorových turbovrtulových letadel

English title

Safety aspects of power unit of single-engine turboprop aircraft

Type

conference paper

Language

cs

Original abstract

Článek popisuje příčiny selhání pohonných jednotek u jednomotorových turbovrtulových letadel. V rámci článku byla provedena analýza selhání pohohné jednotky letounů Cessna C-208 v obodobí 2007-2017. Tento typ byl zvlen pro jeho celosvětovou rozšířenost. Zjištěné příčiny selhání jesou dále diskutovány v článku.

Czech abstract

Článek popisuje příčiny selhání pohonných jednotek u jednomotorových turbovrtulových letadel. V rámci článku byla provedena analýza selhání pohohné jednotky letounů Cessna C-208 v obodobí 2007-2017. Tento typ byl zvlen pro jeho celosvětovou rozšířenost. Zjištěné příčiny selhání jesou dále diskutovány v článku.

English abstract

The paper describes the causes of power unit failure in single-engine turboprop aircraft. Within the article, the failure analysis of the Cessna C-208 Air Force Unit in the 2007-2017 period was performed. This type was developed for its worldwide spread. Identified causes of failure are further discussed in the article.

Keywords in Czech

bezpečnost; jednomotorový; turbovrtulový motor; porucha motoru

Keywords in English

sfaety;single engine; turboprop; engine failure

Released

14.06.2019

Publisher

EDIS - vydavatelské centrum Žilinské univerzity v Žilině

Location

Žilina

ISBN

978-80-554-1579-6

Book

Nové trendy v civilnom letectve

Edition number

prvé

Pages from–to

82–85

Pages count

95

BIBTEX


@inproceedings{BUT160046,
  author="Miroslav {Šplíchal},
  title="Bezpečnost pohonných jednotek jednomotorových turbovrtulových letadel ",
  booktitle="Nové trendy v civilnom letectve ",
  year="2019",
  month="June",
  pages="82--85",
  publisher="EDIS - vydavatelské centrum Žilinské univerzity v Žilině ",
  address="Žilina",
  isbn="978-80-554-1579-6"
}