Publication detail
The comparison of the spur gears with symerical and asymmetrical involute teeth from point of view of their noisiness
DOČKAL, A. VENCLÍK, J.
Czech title
Porovnání čelních evolventních soukolí se symetrickým a nesymetrickým profilem zubů z hlediska jejich hlučnosti
English title
The comparison of the spur gears with symerical and asymmetrical involute teeth from point of view of their noisiness
Type
conference paper
Language
cs
Original abstract
V článku jsou publikovány experimentální výsledky, kterých bylo dosaženo s HCR ozubením se symetrickým profilem zubů a s HCR ozubením s nesymetrickým profilem zubů běhovými zkouškami pod zatížením. Metodami souběhové a synchronní filtrace byly posouzeny vibroakustické parametry jednotlivých soukolí.
Czech abstract
V článku jsou publikovány experimentální výsledky, kterých bylo dosaženo s HCR ozubením se symetrickým profilem zubů a s HCR ozubením s nesymetrickým profilem zubů běhovými zkouškami pod zatížením. Metodami souběhové a synchronní filtrace byly posouzeny vibroakustické parametry jednotlivých soukolí.
English abstract
The article describes the results of experimental comparative measurements in the single-stage gearbox with spur gearing with symmetric and asymmetric involute teeth. The measurements were made in the course of starting test under load. The vibrating and acoustic parameters of gearing were judged by methods of tracking and order analyses.
Keywords in English
noise, measurement, symmetric gearing, asymmetric gearing
Released
03.09.2002
Publisher
TU vo Zvolene
Location
Bienska dolina
ISBN
80-228-1174-2
Book
sborník mezinárodní konference
Edition number
1
Pages from–to
190–193
Pages count
4
BIBTEX
@inproceedings{BUT20543,
author="Aleš {Dočkal} and Jiří {Venclík},
title="Porovnání čelních evolventních soukolí se symetrickým a nesymetrickým profilem zubů z hlediska jejich hlučnosti",
booktitle="sborník mezinárodní konference",
year="2002",
month="September",
pages="190--193",
publisher="TU vo Zvolene",
address="Bienska dolina",
isbn="80-228-1174-2"
}