Publication detail
A remark on energy optimal strategies for a train movement
POKORNÝ, P.
Czech title
Poznámka k energeticky optimální strategii řízení vlaku
English title
A remark on energy optimal strategies for a train movement
Type
journal article - other
Language
en
Original abstract
This article introduces the notion of the critical time in the problem of the energy efficient train control and its calculation in some particular cases. We apply some results of non-linear parametric optimization to show that the number of optimal control levels depends on the relation between the given time of the journey and this critical time. Furthermore, we derive equations for the computation of the switching times. I emphasise exact forms of solutions with a minimal use of numerical mathematics. The results can be used to find the values of the switching times only by solving algebraic equations and to analyse the behaviour of the results with respect to given entry parameters of the problem.
Czech abstract
Tento článek zavádí pojem kritického času v úloze o energetické optimalizaci jízdy vlaku a jeho výpočet v určitých případech. Aplikujeme výsledky nelineární parametrické optimalizace, abychom ukázali, že počet optimálních jízdních režimů závisí na vztahu mezi daným časem jízdy a tímto kritickým časem. Dále odvodíme rovnice pro výpočet přepínacích okamžiků. Zdůrazňuji přitom exaktní formy řešení s minimálním použitím numerické matematiky. Výsledky mohou být využity k nalezení hodnot přepínacích okamžiků pouze pomocí řešení algebraických rovnic a k analýze chování výsledků vzhledem k daným vstupním parametrům úlohy.
English abstract
This article introduces the notion of the critical time in the problem of the energy efficient train control and its calculation in some particular cases. We apply some results of non-linear parametric optimization to show that the number of optimal control levels depends on the relation between the given time of the journey and this critical time. Furthermore, we derive equations for the computation of the switching times. I emphasise exact forms of solutions with a minimal use of numerical mathematics. The results can be used to find the values of the switching times only by solving algebraic equations and to analyse the behaviour of the results with respect to given entry parameters of the problem.
Keywords in Czech
kritický čas, optimální řízení, Pontryaginův princip, přepínací okamžik, nelineární parametrická optimalizace
Keywords in English
critical time, optimal control, Pontryagin principle, switching time, nonlinear parametric optimization
RIV year
2008
Released
05.08.2008
ISSN
1446-8735
Journal
ANZIAMJ
Volume
50
Number
E
Pages from–to
E1–E23
Pages count
23
BIBTEX
@article{BUT49417,
author="Pavel {Pokorný},
title="A remark on energy optimal strategies for a train movement",
journal="ANZIAMJ",
year="2008",
volume="50",
number="E",
month="August",
pages="E1--E23",
issn="1446-8735"
}