Publication detail
Utilisation of information technology for technical orientation of elementary school pupils in the Czech Republic
HALVA, M. LIEDERMANN, M.
Czech title
Využití informační techniky (IT) k technické orientaci žáků ZŠ v ČR
English title
Utilisation of information technology for technical orientation of elementary school pupils in the Czech Republic
Type
conference paper
Language
cs
Original abstract
Příspěvek popisuje specifický přístup k využití informační techniky pro podporu technické orientace žáků ZŠ v ČR. Seznamuje čtenáře s připravovaným návrhem projektu celostátní sítě pilotních škol se zaměřením na výpočetní techniku. Je zdůrazněn jeden z cílů projektu – výchova k tvůrčímu přístupu žáků k informacím.
Czech abstract
Příspěvek popisuje specifický přístup k využití informační techniky pro podporu technické orientace žáků ZŠ v ČR. Seznamuje čtenáře s připravovaným návrhem projektu celostátní sítě pilotních škol se zaměřením na výpočetní techniku. Je zdůrazněn jeden z cílů projektu – výchova k tvůrčímu přístupu žáků k informacím.
English abstract
A specific way of utilisation of information technology for technical orientation of elementary school pupils in the Czech Republic is described in this article. It gives the reader information of prepared a project of pilot schools focussed on IT. One of the basic goals of the project – education to the creative approach of pupils to information – is emphasised.
Keywords in English
technical orientation, IT
Released
01.01.2002
Publisher
Universita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Location
Poprad, Slovenská republika
ISBN
80-8055-292-4
Book
Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania
Pages count
4
BIBTEX
@inproceedings{BUT5261,
author="Martin {Halva} and Miloslav {Liedermann},
title="Využití informační techniky (IT) k technické orientaci žáků ZŠ v ČR",
booktitle="Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania",
year="2002",
month="January",
publisher="Universita Mateja Bela v Banskej Bystrici",
address="Poprad, Slovenská republika",
isbn="80-8055-292-4"
}