Vše odstartoval pobyt na dánské univerzitě v rámci programu Erasmus. Milan Poláček měl možnost zapojit se do místního týmu Formula Student, ale také se jako jeden z pilotů zúčastnil závodů na proslulém okruhu Silverstone ve Velké Británii. "Ten bezprostřední zážitek a zkušenosti na mne neskutečně zapůsobily! Nejen na mne. Zpět do Brna jsme se, já a moji dva kolegové, vrátili nabití energií začít to samé i na FSI," vzpomíná na začátky první team leader studentského týmu TU Brno Racing.
Jako čerstvý absolvent FSI nastoupil do ŠKODY Motorsport, kde se věnoval kreslení a designu, brzy však přešel do testovacího týmu. Následovala pozice rallye inženýra ve WRC (World Rally Championship), kde se v týmu M-Sport Ford WRT staral o vůz několikanásobného francouzského mistra světa v rally Sébastiena Ogiera. Rok 2019 přinesl další výzvu. Milan Poláček se přesunul do Toyota Gazoo Racing WRT, do finského týmu čtyřnásobného mistra světa Tommiho Mäkinena, kde se jako projektový inženýr podílí na vývoji vozů pro závody WRC. I když jeho práce není na první pohled vidět tolik, jako posádky bojující na trati, rychlé a spolehlivé auto je nedílnou součástí úspěchu šampionů v rally.
"Dnes už pracuji na pozici, kdy mám možnost vybírat si do svého týmu inženýry z různých koutů světa. Právě aktivní účast v projektu Formule Student je pro ně velké plus a dokáže částečně nahradit chybějící praktické zkušenosti z profesionálního motorsportu. Vím, že nejsem sám a Formula Student v životopise otevírá dveře i v jiných týmech," zdůrazňuje přínosy členství v studentském týmu.
A jak tráví volný čas? Ve volných chvílích se věnuje běhu, leze po skalách a rád se vrací na rodinný vinohrad na jihomoravském Kyjovsku.
Absolvent bakalářského oboru: Strojní inženýrství
Absolvent navazujícího magisterského oboru: Automobilní a dopravní inženýrství