Závody formule 1 komentuje od roku 2008, přitom se Tomáš Richtr stále nepovažuje za sportovního novináře. I když formuli 1 věnuje minimálně tři až čtyři hodiny denně, stále ji řadí mezi koníčky. V civilu pracuje absolvent FSI na projektech vývoje systémů pro řízení letového provozu.
Formule 1 byla dlouho koníčkem, kterému se Tomáš Richtr se zápalem věnoval jen sám pro sebe. „Zlom nastal ve chvíli, kdy jsem najednou pocítil touhu se o nabyté znalosti podělit s ostatními,“ říká. Své postřehy k závodům dával na svůj web a komentoval články k tématu, až si ho všimli zavedení sportovní novináři, kterým se líbila jeho široká perspektiva. „Formuli nevnímám jako sport, pro mě je to spíš technologický showbyznys. Jde o shluk všech disciplín: technologie, HR, marketing, ale jsou tu i lidské slabiny jako chlapské ego. Všechno v tom úžasném formulovém extrému. Dával jsem formuli 1 do perspektivy, jako nikdo jiný v Česku a málokdo ve světě. Tedy nejen z pohledu dění na závodní dráze, ale i z pohledu sportovních a technických pravidel a byznysových souvislostí. Když se na mě začali obracet zavedení motorističtí novináři, bral jsem to s velkou pokorou,“ vzpomíná Richtr.
Nejprve dostal možnost komentovat méně známé okruhové seriály, v roce 2008 přišla šance komentovat pro TV Nova královnu motosportu F1. Od roku 2015 závody komentuje pro televizní kanály Sport1 a Sport2. „Myslím, že mi pomáhá nejen moje technické vzdělání a to, že se věnuji projektům technologického rázu, ale i moje manažerské zkušenosti. Ty mi umožňují ve formuli pochopit řadu principů jako strategie týmů, marketingové vazby a tak dále. Kdyby formuli komentoval ryzí automobilový nadšenec a prodával jenom automobilovou část F1, neprodá ji takovou, jaká ve skutečnosti je,“ věří Richtr.
I když na FSI studoval v době, kdy tým studentské formule TU Brno Racing ještě neexistoval, drží studentům zpovzdálí palce. „Těší mě, že se silné značky a instituce typu F1 snaží navazovat vztah se studenty už na univerzitách. Dobře vědí, že když už tam začnou mladí lidé poznávat, jak to funguje, dokáží taky rychleji přijít nejen na to, co chtějí v budoucnu dělat, ale i jak k tomu přispět,“ dodává Richtr, který se v monopostu skutečné formule sám svezl, jednou mu to ale prý stačilo. „Rozhodně to ještě prohloubilo můj respekt vůči pilotům F1,“ uzavírá.
Absolvent oboru: strojní inženýrství