Sestavit tým, navrhnout a vytvořit model automobilu v měřítku 1:10 bylo zadání soutěže, kterou pro studenty FSI pořádaly dva ústavy: Letecký ústav a Ústav automobilního a dopravního inženýrství. Při vytváření modelu bylo zapotřebí minimalizovat odpor karoserie a maximalizovat chlazení heatboxu. Tato dvě kritéria se ve finálový den experimentálně změřila v aerodynamickém tunelu LÚ.
Soutěžní týmy vytvořily velmi zajímavé modely s rozličným koncepčním uspořádáním, zpracováním a výrobou. Převažovaly modely zhotovené na 3D tiskárnách s různou povrchovou úpravou od precizního tmelení a lakování až po využití primární povrchové struktury 3D tisku.
Výsledky soutěže se odvíjely od správného vyvážení minimalizace odporu a maximalizace chladícího výkonu. Nejlépe si zadání podmanil
tým HaHři ve složení Kvido Hron, Filip Habáň. Jejich model, který patřil k nejpreciznějším, při testovací rychlosti 140 km/h dosáhl na druhý nejnižší odpor 7,10 N a třetí nejlepší chladící výkon 9,75 W.
Na druhém místě skončil tým Aero_F_Topu (Vít Vrubel, Tomáš Řezníček, David Derka), který dosáhl na nejvyšší výkon chlazení a to 10,17 W a na třetím místě skončil tým IFD (Antonín Krmíček, Roman Kliš, Jiří Janečka), který volil velmi podobnou koncepci.
Dále se soutěžilo ve vedlejší kategorii o nejlepší design, který hodnotila odborná porota tvořena Ing. Vojtěchem Trusíkem z ŠKODA AUTO a.s., Ing. Jan Vančura, Ph.D z ÚADI a Ing. Robertem Popelou, Ph.D. z LÚ. Výherním týmem se stal tým KK, který soutěžil ve složení David Homola a Michal Hort.
Vítězným týmům gratulujeme a děkujeme sponzoru soutěže firmě ŠKODA AUTO a. s.
Více informací i kompletní fotogalerii najdete na webu soutěže.