Zimní semestr akademického roku 2022–23 začne dle harmonogramu v pondělí 19. září 2022. Po dlouhých dvou letech zahajujeme akademický rok bez přísných covidových omezení, a to v plném rozsahu prezenčně. Těšíme se, že posluchárny, učebny, knihovna, menza, kavárna... budou opět plné!
REKONSTRUKCE
Výuku bude do jisté míry ovlivňovat rekonstrukce budovy A3, která vstoupila do své finální fáze, a rekonstrukce budovy A2, která bude zahájena začátkem října. Dokončovací práce v budově A3 probíhají v maximální možné míře tak, aby zde výuka mohla plnohodnotně probíhat od prvního dne semestru. Pokud se určitými omezeními setkáte, prosíme o pochopení.
S rekonstrukcí souvisí snížená parkovací kapacita v areálu FSI. I nadále bude parkování v areálu fakulty i na přilehlých parkovištích určeno pouze pro zaměstnance. Studentům bude sloužit parkoviště před sousední fakultou (FEKT), které je našim studentům plně k dispozici po užití karty studenta. Pokud by s parkováním před FEKTEm byly jakékoliv komplikace, napište na info@fme.vutbr.cz, situaci vyřešíme.
COVID-19
V souvislosti s onemocněním covid-19 nejsou aktuálně platná žádná mimořádná opatření. Přesto prosíme všechny studenty, zaměstnance a příchozí, aby se v prostorách FSI chovali zodpovědně a pomáhali chránit zdraví své i ostatních. Pro aktuální informace sledujte stránku www.fme.vutbr.cz/opatreni. Děkujeme.
Aktualizace 19. 9. Doplňujeme odkaz na Rozhodnutí rektora k zabránění šíření onemocnění COVID 19.
INFORMACE K VÝUCE A STUDIU
Z covidového období zůstává zachován systém Elektronických omluvenek, přes který je třeba oznámit případnou nepřítomnost na povinné části výuky. Do jisté míry také zůstává zachováno streamování přednášek z poslucháren P1-P6. Je však na rozhodnutí každého vyučujícího, zda své přednášky bude streamovat, nebo ne. S přechodem na variabilnější systém streamování může především v prvních dnech a týdnech semestru docházet k neplánovaným výpadkům. Situaci bude IT oddělení FSI vždy co nejdříve řešit, ale opět vás prosíme o pochopení případných omezení. V každém případě doporučujeme přednášky co nejvíce navštěvovat prezenčně a případný stream využít pouze v době nemoci.
INFORMACE ZE STUDIJNÍHO ODDĚLENÍ
Na studijním oddělení můžete osobně vyřídit záležitosti, které nelze realizovat elektronicky – tzn. vyzvednutí průkazu studenta, revalidační nálepky na průkaz, vyzvednutí diplomu, vyřízení nezbytně nutných speciálních papírových potvrzení o studiu.
Běžné potvrzení o studiu je vydáváno elektronicky ve STUDIS – vlevo záložka „Potvrzení o studiu“ – druh žádosti: „Potvrzení o studiu pro aktuální akad. rok“. Průkaz studenta VUT/ISIC si můžete vyzvednout na Studijním oddělení v úředních hodinách až do 30. září.
Revalidační nálepky na průkaz si můžete vyzvednout kdykoliv během semestru dle potřeby v úředních hodinách Studijního oddělení u své studijní referentky.
Svoje požadavky a dotazy posílejte prostřednictvím studentské e-mail adresy na e-mail adresy studijních referentek.
PODZIMNÍ AKCE
V pátek 16. září proběhnou pro studenty prvního ročníku bakalářského studia imatrikulace. Detailní informace o jejich průběhu jsou uvedeny zde.
Fakultní obchůdek Strojobchod vám bude k dispozici v nových prostorách v budově A2 v místnosti 200c (2. patro naproti šatnám u auly). O zahájení prodeje vás budeme informovat.
Na podzim je plánována celá řada akcí, poslední pátek v září jste srdečně zváni na Noc vědců, která poprvé proběhne na strojárně, na listopad již tradičně plánujeme Strojařský knír. O všech akcích vás budeme průběžně informovat.
Na závěr dovolte, abychom vám popřáli úspěšný zimní semestr a samozřejmě celý akademický rok. Těšíme se na vás.