Český rozhlas přinesl reportáž z dílny TU Brno Racing, kde pro letošní sezónu vzniká kromě formule se spalovacím motorem také vůbec první elektrická formule. Jak se mladým konstruktérům z FSI daří, si můžete poslechnout v reportáži Ivany Puškarové (odkaz na audio na konci článku).
Český rozhlas + www.rozhlas.cz | 17. 2. 2020 | URL
První formuli na elektrický pohon staví studenti z Vysokého učení technického v Brně. Mladí inženýři budou s autem závodit v soutěži Formule Student, které se každý rok účastní stovky týmů z celého světa.
Loni vyhrál jejich model se spalovacím motorem bronz v evropské části soutěže. Podobného výsledku by studenti chtěli dosáhnout i letos.
„Vývoj obecně směřuje k elektromobilitě. Za určitých podmínek může být elektromobil i rychlejší. Poměr váhy k výkonu odpovídá supersportům jako je Bugatti Veyron a podobně,“ vysvětluje lídr týmu Matěj Ecler. Novou formuli musí mít jeho kolegové hotovou nejpozději koncem dubna. Potom studenty čekají první závody.
Elektrickou formuli budou pohánět články, které připomínají tužkové baterie, ale jsou o něco větší. V celé bateriové skříni jich bude skoro osm set. Na vývoji, stavbě a následném testování formulí se podílí přes 70 lidí, to je téměř dvakrát víc, než v předchozích letech. „Vývoj auta trvá zhruba tři měsíce, stavba jsou další čtyři měsíce,“ přibližuje Vojtěch Řezáč.
„Letos budeme dohromady na třech závodech. Prvním závodem bude český podnik, který se jede v Mostě. A potom v průběhu srpna nás čekají další dva závody v Maďarsku a v Německu,“ doplňuje Řezáč.
Cíl pro nadcházející sezónu mají brněnští konstruktéři jasný, znovu by se chtěli stát nejlepším týmem Evropy.