Detail předmětu

Marketing

FSI-HMR Ak. rok: 2019/2020 Letní semestr

Tento předmět je zaměřený na seznámení studentů se soudobými trendy v oblasti marketingové teorie a praxe. Pozornost je věnována charakteristice marketingového mixu a východiskům marketingového řízení, to vše se snahou o výraznou orientaci na oblast průmyslového marketingu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Výsledky učení předmětu

Znalosti a vědomosti, získané v tomto předmětu, pomohou studentům orientovat se v soudobých marketingových koncepcích, získat přehled o možných způsobech provádění marketingových analýz a stanovování marketingových plánů v měnících se podmínkách našich firem.

Prerekvizity

Znalost základních ekonomických kategorií.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny. Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.

Způsob a kritéria hodnocení

Student získá zápočet, pokud obdrží minimálně 25 bodů z 50 možných bodů udělovaných ve cvičení za zpracovanou semestrální práci a její prezentaci (max. 30 b.), za písemné testy (max. 10b.) a za další aktivity na cvičeních – tvorba obalu a prezentace aktualit (max. 10 b.).
Zkouška je písemná, maximální počet bodů ze zkoušky je 50 bodů. Za účelem celkového hodnocení předmětu se body ze cvičení a ze zkoušky sčítají.

Učební cíle

Získání spektra znalostí z oblasti marketingu, zejména se zaměřením na jeho soudobá pojetí. Výklad vychází z přístupu úspěšných firem, které kladou důraz na uspokojování potřeb zákazníků. Předmět je orientován na zvládnutí marketingové terminologie a na získání přehledu a praktických zkušeností s aplikací poznatků v praxi.



Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Dva písemné testy v průběhu semestru, zpracování projektu.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program IT-MGR-2: Informační technologie, magisterský navazující
obor MBI: Bioinformatika a biocomputing, volitelný

Program IT-MGR-2: Informační technologie, magisterský navazující
obor MBS: Bezpečnost informačních technologií, volitelný

Program IT-MGR-2: Informační technologie, magisterský navazující
obor MGM: Počítačová grafika a multimédia, volitelný

Program IT-MGR-2: Informační technologie, magisterský navazující
obor MIN: Inteligentní systémy, volitelný

Program IT-MGR-2: Informační technologie, magisterský navazující
obor MIS: Informační systémy, volitelný

Program IT-MGR-2: Informační technologie, magisterský navazující
obor MMI: Management a informační technologie, povinný

Program IT-MGR-2: Informační technologie, magisterský navazující
obor MMM: Matematické metody v informačních technologiích, volitelný

Program IT-MGR-2: Informační technologie, magisterský navazující
obor MPV: Počítačové a vestavěné systémy, volitelný

Program IT-MGR-2: Informační technologie, magisterský navazující
obor MSK: Počítačové sítě a komunikace, volitelný

Program M2I-P: Strojní inženýrství, magisterský navazující
obor M-SLE: Slévárenská technologie, volitelný (nepovinný)

Program M2I-P: Strojní inženýrství, magisterský navazující
obor M-STM: Strojírenská technologie a průmyslový management, povinný

Program M2I-P: Strojní inženýrství, magisterský navazující
obor M-VAS: Výroba automobilových světel a technických svítidel, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Východiska marketingové koncepce podnikání
2. Analýza vnějšího a vnitřního prostředí firmy
3. Segmentace, zacílení a umístění
4. Marketingový výzkum
5. Marketingový mix (4 P, rozšířený marketingový mix)
6. Specifické rysy průmyslového marketingu
7. Postup tvorby a realizace marketingové strategie

Cvičení

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Cvičení budou sloužit jako prostor pro procvičení vybraných marketingových koncepcí – mezi témata patří: 1. Určování velikosti trhu a tržního podílu 2. Analýza sortimentního kříže 3. Obal – jeho funkce a využití v marketingu 4. Případová studie – distribuce 5. Test cenové citlivosti 6. Portfolio analýza 7. Případová studie telemarketing 8. Reklama