Detail předmětu
Semestrální projekt
FSI-GSP Ak. rok: 2020/2021 Zimní semestr
Student pracuje v rámci tohoto předmětu na řešení zadaného projektu. Předmět slouží jako úvodní a studijní část k řešení problematiky, kterou se bude zabývat závěrečný a diplomový projekt. Posluchač se seznámí s řešenou problematikou, naváže kontakty s pracovištěm pro které projekt řeší, ujasní si cíle a oblasti řešení.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
5
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Osvojit si základní pravidla postupu řešení úvodní části práce na výzkumných úkolech:
- formulace požadovaného cíle řešení,
- shromáždění všech dostupných podkladů a předchozích řešení,
- prostudování, analýza a vyhodnocení podkladů,
- stanovení postupu další práce na řešení problému
- řešení dílčích částí celého projektu.
Prerekvizity
Znalosti získané předchozím studiem oboru.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky.
Způsob a kritéria hodnocení
Pro zápočet je nezbytné:
1. Účastnit se během semestru vypsaných kontrol stavu řešení úkolu a
předložit na nich přesvědčivé průběžné výsledky.
2. Odevzdat v termínu písemný produkt "Semestrální projekt" v rozsahu
cca 20 stránek.
Učební cíle
Cílem je seznámit studenty s postupy obsáhlého projektu. Úkolem je, aby si studenti uvědomili a zvládli souvislosti a návaznosti konstrukce a projekce.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prezence je kontrolována a evidována při stanovených kontrolních termínech řešení Semestrálního projektu. Účast na kontrolách se požaduje 100%ní. V případě nepřítomnosti z vážných důvodů je nutno s vyučujícím projednat a realizovat náhradní termín kontroly stavu řešení úkolu.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program M2I-P: Strojní inženýrství, magisterský navazující
obor M-VSR: Výrobní stroje, systémy a roboty, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
26 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Konzultace s vedoucím projektu a zadavatelem o náplni úkolu, ujasnění oblasti řešení, rozsahu řešení, možných způsobech a metodách řešení,dotaz na literaturu a podklady
2. Zajištění potřebných podkladů: literatura, prospekty, manuály, návody k obsluze a pod. Řádné prostudování podkladů, seznámení se s problematikou
3. Písemné zpracování výsledků studia formou poznámek, kopií, tabulek, odkazů,obrázků, schémat, vývojových diagramů, prospektů a pod.
4. Návrh směru a způsobu řešení včetně sestavení plánu (věcného i časového) postupu řešení
5-7. Samostatné řešení projektu
8. Několikanásobná průběžná kontrola řešení formou prezentace dosavadních výsledků řešení a návrhu dalšího postupu
9-12. Samostatné řešení projektu
13. Dokončení projektu, jeho odevzdání, zápočet