Detail předmětu
Ateliér - seminář k bakalářské práci
FSI-6AS Ak. rok: 2020/2021 Letní semestr
Studenti zpracují průvodní zprávu na dané téma bakalářského projektu, utřídí a zhodnotí podkladový materiál, určí stávající trend výrobku a jeho vývoj na základě práce s odbornou literaturou. Následně zpracují popis vlastního návrhového řešení včetně variantních studií, tvarového, technického, ergonomického, barevného a grafického řešení zadaného tématu práce.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
2
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
– Schopnost analyzovat designérské zadání
- Schopnost vědecky třídit a zpracovat doprovodnou dokumentaci designérského projektu
- Schopnost vypracovat rozbor a hodnocení designu, včetně grafického zpracování a typografické úpravy.
Prerekvizity
Základy teorie designu, ergonomie, grafické úpravy tiskovin apod.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí vyhotovení textové části bakalářské práce včetně tištěných výstupů (poster, portfolio).
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínkou udělení klasifikovaného zápočtu je: Povinná prezence v ateliéru v rozvrhovaných hodinách, individuální konzultace s vedoucím práce. Hodnotí se přístup k danému úkolu, úplnost a kvalita zpracování jednotlivých etap práce, odevzdání zadaných výstupů ve stanovených termínech. Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.
Učební cíle
Úkolem předmětu je při zpracování bakalářské práce věnovat pozornost analýze zadání, teoretickým východiskům a propracování dokumentace vztahující se k tématu. Cílem je rozvoj analytických a syntetických schopností hodnocením designu stávajících konkurenčních produktů po stránce vizuální i technické.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast na cvičeních je povinná. Výuka probíhá dle týdenních plánů rozvrhu. Stanovení způsobu náhrady zmeškané výuky je v kompetenci vedoucího cvičení.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B3A-P: Aplikované vědy v inženýrství, bakalářský
obor B-PDS: Průmyslový design ve strojírenství, povinný
Typ (způsob) výuky
Ateliér
13 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
– Seznámení s pokyny a termíny řešení BP.
- Analýza designérská.
- Analýza technická.
- Variantní studie designu.
- Tvarové řešení.
- Technické řešení.
- Barevné a grafické řešení.
- Závěrečná textová korekce analytické části, prezentace BP.
- Grafická úprava BP posteru.
- Portfolio.
- Odevzdání – konečná vytištěná verze BP, portfolio (formát A4).
Cvičení
13 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
– Průběh státní zkoušky, zásady prezentace diplomové práce, zásady pro zpracování bakalářské práce.
- Sběr a rešerše podkladů k designérské analýze zpracovávaného tématu.
- Sběr a rešerše podkladů k technické analýze zpracovávaného tématu.
- Prezentace dílčích výsledků bakalářské práce jednotlivými studenty. Diskuze předvedené prezentace a výsledků, odpovědi na otázky vedoucího práce a ostatních vyučujících.
- Odevzdání – konečná vytištěná verze BP, portfolio (formát A4).