Detail předmětu
Matematický software
FSI-0MS Ak. rok: 2021/2022 Letní semestr
Studenti se naučí pracovat s MATLABem. Postupně je probírána algoritmizace postavená na využití specifických prostředcích poskytovaných MATLABem. Výuka probíhá formou ukázek a experimentování na počítači. Zvládnutí probírané látky si studenti ověří zpracováním dvou samostatných projektů.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti se naučí používat vývojové a programovací prostředí MATLAB. Získané znalosti si ověří a prohloubí zpracováním dvou semestrálních projektů.
Prerekvizity
Základy programování, základy lineární algebry.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky.
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínkou pro udělení zápočtu je zpracování dvou semestrálních projektů.
Učební cíle
Cílem kurzu je naučit studenty v MATLABu programovat a vytvářet uživatelsky přívětivé aplikace s efektivním využíváním vestavěných nástrojů. To se děje postupným praktickým osvojováním MATLABu, které vyúsťuje do samostatného zpracování zadaných projektů
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Aktivní účast ve cvičeních.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B-MAI-P: Matematické inženýrství, bakalářský, povinný
Program IT-BC-3: Informační technologie, bakalářský
obor BIT: Informační technologie, volitelný
Program BIT: Informační technologie, bakalářský
specializace BITP: Informační technologie, volitelný
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
26 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Koncept pracovního prostředí Matlabu
2. Přímé použití pracovního prostoru vs. m-skript vs. m-funkce, zadání projektu I
3. Matice vs. buňkové pole, maticová algebra
4. Indexace prohledáváním, tříděním a množinovými operacemi
5. Blokové matice a operace
6. Více o vykreslování grafů
7. Více o souborových operacích
8. Více o řídicích strukturách, chráněné bloky, zadání projektu II
9. Koncept řízení událostmi, grafické uživatelské rozhraní
10. Více o symbolických výpočtech
11. Koncept objektově orientovaného programování, implementace třídy
12. M-cesta, souborová organizace projektu
13. Závěrečné poznámky a shrnutí