Detail předmětu

Design-management

FSI-9DMA Ak. rok: 2021/2022 Zimní semestr

Předmět je založen na samostatném studiu design-managementu, jako oboru, který podmiňuje úspěšné zavádění designu do výrobní praxe.

Jazyk výuky

čeština

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Základní znalosti organizace designu, teorie designu, způsoby jeho hodnocení, související legislativy, ekonomiky a řízení designu, marketingu a aplikace nabytých poznatků v teoretické i praktické činnosti.

Prerekvizity

Důležitá je základní orientace v teorii a praxi designu. Výhodou jsou jakékoli zkušenosti s praktickou ekonomikou, podnikovým a personálním managementem a psychologií práce.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny.

Způsob a kritéria hodnocení

Na základě vlastních rozborových prací zadaných ke konzultacím, se prověřuje celková orientace v teorii a znalosti organizace a řízení designu. Závěrečná práce – případová studie. Ukončení: kombinovaná písemná a ústní zkouška.

Učební cíle

Přehled teorie designu a řízení designu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Konzultace jsou domluveny individuálně. Účast na přednáškách je doporučená.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program D-KPI-K: Konstrukční a procesní inženýrství, doktorský, doporučený kurs

Program D-KPI-P: Konstrukční a procesní inženýrství, doktorský, doporučený kurs

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

20 hod., nepovinná

Osnova

• Přehled teorie designu, vč. ergonomie, design jako nástroj obchodu a výroby, design jako životní styl;
• Mezinárodní a domácí organizace a školy designu;
• Legislativa související s designem, patenty, průmyslový vzor, autorská práva;
• Složky designu v marketinkové aktivitě, podniková strategie designu – design management a marketing, reklama a design;
• Organizace a řízení práce designéra v podniku;
• Etika práce a odborný profil designéra.