Detail předmětu
Virtuální a rozšířená realita
FSI-GVR Ak. rok: 2022/2023 Zimní semestr
Cílem předmětu je seznámit posluchače se systémy parametrického modelováním pomocí CAD systémů. Snahou je praktické využití výpočetní techniky, která vede k osvojení základních metod tvorby součástí, sestav a s implementací vytvořených modelů do virtuální reality.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
4
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti získají přehled o parametrických systémech a softwarech pro práci ve virtuální realitě.
Prerekvizity
Základy konstruování
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky.
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínkou pro udělení zápočtu je 100% účast na cvičeních a vypracování projektu na předepsané téma.
Učební cíle
Praktické seznámení s CAD systémy a softwary pro práci ve virtuální realitě.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Cvičení jsou povinná. Předem odůvodněná a omluvená nepřítomnost může být nahrazena konzultacemi nebo samostatnou prací.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program N-VSR-P: Výrobní stroje, systémy a roboty, magisterský navazující, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
39 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Úvod do parametrického modelování a technologie imerzní virtuální reality (IVR)
2. Vytváření základních součástí v prostředí vybraného CAD systému
3. Vytváření komplexních součástí v prostředí vybraného CAD systému
4. Vytvoření modelu v prostředí vybraného CAD systému dle reálné předlohy
5. Seznámení se s tvorbou aplikací v prostředí Unity3D
6. Tvorba aplikace podporující rozšířenou realitu v prostředí Unity3D
7. Tvorba aplikace podporující Cardboard VR v prostředí Unity3D
8. Tvorba aplikace podporující hlavové herní headsety v prostředí Unity3D
9. Seznámení se s tvorbou aplikací pomocí WebGL
10.Tvorba základních aplikací pomocí WebGL
11. Samostatná tvorba aplikace
12. Samostatná tvorba aplikace
13. Prezentace prací a zápočet