Detail předmětu

Programovací techniky II

FSI-0S1 Ak. rok: 2022/2023 Zimní semestr

V kurzu se zabýváme programováním okenních aplikací pod platformou WinForms v jazyce C#. To zahrnuje především návrh prezentační vrstvy aplikace a její propojení s logickou vrstvou vytvořením datových vazeb. Pozornost věnujeme i rozšíření kolekcí prostřednictvím Linq, validaci vstupů a ošetření výjimek. Nakonec stručně zmiňujeme programování C# okenních aplikací pod platformou WPF.
Používáme prostředí VS 2019.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Orientace v aktuálních technologiích implementace okenních aplikací pro Windows.

Prerekvizity

Jsou očekávány znalosti a dovednosti splňující podmínky úspěšného absolvování kurzu PROGRAMOVACÍ TECHNIKY I (SPT).

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Preferovaným stylem je učení se řešením jednoduchých autentických úloh.

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet je udělován na základě bodového hodnocení samostatně zpracovaného semestrálního projektu. Hodnocení je plně v kompetenci vyučujícího podle platných směrnic VUT v Brně.

Učební cíle

Vědomostně a dovednostně formovat programovací návyky studentů s ohledem na produktivní psaní robustních okenních aplikací pod Windows v C# s použitím prostředí VS 2019.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Neúčast na cvičení lze nahradit samostatným zpracováním projektu probíraného na daném cvičení s případnou prezentací.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program B-MAI-P: Matematické inženýrství, bakalářský, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

26 hod., povinná

Osnova

1. Koncept WinForms, použití delegátů a řízení událostmi
2. Struktura projektu, logická a prezentační vrstva
3. Propojení logické a prezentační vrstvy ve WinForms
4. Základní ovládací prvky WinForms
5. Propojení s daty, zdroj dat, datové vazby
6. Validace vstupů a ošetření výjimek
7. Rozšíření kolekcí, Linq
8. Další ovládací prvky WinForms
9. Menu a dialogy
10. Základy práce s grafikou, bitmapa, grafický kontext zařízení
11. Koncept WPF, minimum jazyka XAML
12. Prezentační vrstva ve WPF
13. Propojení logické a prezentační vrstvy ve WPF


Na každém cvičení je s výkladem vyučujícího a pod jeho vedením napsán nebo rozpracován aspoň jeden projekt, ve kterém jsou implementovány konstrukce podle aktuálního tématu.