Detail předmětu
Programovací techniky
FSI-SPT Ak. rok: 2024/2025 Letní semestr
Předmět je zaměřen na prohloubení programovacích znalostí s využitím jazyka C# a platformy .NET ve vývojovém prostředí Visual Studio. Jsou představeny pokročilé koncepty jak teoretického, tak i praktického charakteru. V závěru předmětu jsou znalosti využity k řešení reálných úloh.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Základní práce s počítačem, základní znalosti programovacího jazyka C# a vývojového prostředí Visual Studio.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Hodnocení předmětu sestává z bodů za semestrální projekt (prezentace funkčního programu v C# – 70%) a z bodů za samostatné úlohy (30%) zadané během semestru. Podmínkou udělení zápočtu je získání minimálně 50 % bodů ze semestrálního projektu. Za aktivní přínos ve výuce lze získat zvláštní ohodnocení.
Účast na přednáškách je doporučená, na cvičeních povinná. Výuka probíhá dle týdenního rozvrhu. Probíraná látka na cvičení odpovídá aktuálnímu tématu na přednášce dle osnovy. Způsob náhrady zameškaných cvičení je plně v kompetenci vyučujícího.
Učební cíle
Cílem předmětu je studenty seznámit s programovacími technikami a koncepty které využijí pro tvorbu algoritmů a jejich implementaci v aplikacích vytvořených pomoci jazyka C#. Dále je cílem naučit studenty využívat koncepty objektově orientovaného programování pro návrh a tvorbu programů.
Studenti získají pokročilé znalosti jazyka C#, objektově orientovaného programování a algoritmizace problémů. Tyto znalosti jsou studenti schopni aplikovat ve vývoji programů pro řešení reálných úloh.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B-MAI-P: Matematické inženýrství, bakalářský, povinný
Program C-AKR-P: Akreditované předměty v CŽV, celoživotní vzdělávání v akr. stud. programu
specializace CLS: Předměty letního semestru, volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
13 hod., nepovinná
Osnova
1. Datové struktury, kolekce.
2. Programovací paradigmata, programovací vzory.
3. Principy OOP.
4. Využití rozhraní.
5. Práce s knihovnami.
6. Úvod do GUI, události.
7. Serializace a deserializace objektů, práce s daty.
8. LINQ.
9. Generický datový typ.
10. Úvod do paralelního programování.
11. Testování kódu.
12. Řešení projektu.
13. Řešení projektu.
Cvičení s počítačovou podporou
26 hod., povinná
Osnova
Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané v tématech na
přednáškách, viz. Osnova přednášek. Důraz je kladen na schopnost samostatné práce, tj. na vytvoření jednoduché aplikace, často v rámci samostatných úkolů.