Detail předmětu

Techniky motivace

FSI-XTM Ak. rok: 2024/2025 Letní semestr

Předmět Techniky motivace prohlubuje a rozšiřuje dosavadní poznatky a dovednosti studentek a studentů v oblasti ovlivňování lidí a jejich pracovního výkonu.
Obsahem předmětu je zejména: Psychologie osobnosti, psychologie práce a organizace. Psychologie v personálním managementu. Pracovní skupina a tým, role a pravomoci. Řídící pracovník. Time management, plánování, delegování. Firemní kultura. Psychologie komunikace.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Vstupní znalosti

Doporučené publikace:
FRANKOVÁ, E. Manažerská psychologie I. Studijní text pro studium předmětu v kombinované formě studia. Brno: FP VUT v Brně, 2005.
PAUKNEROVÁ, D. a kol. Psychologie pro ekonomy a manažery. 2., přepracované a aktualizované vydání. Praha: Grada 2006. ISBN 80-247-1706-9.
(případně místo Pauknerové, D. a kol. náhradní kniha PROVAZNÍK, V. a kol. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha:Grada Publishing, 2002).

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Podmínky udělení zápočtu: Presence ve cvičení. Vypracování seminární práce na téma vypsané na začátku semestru.
Studenti se musí podrobit zkoušce. Klasifikační hodnocení studenta dle ECTS: výborně (90-100 bodů), velmi dobře (80-89 bodů), dobře (70-79 bodů), uspokojivě (60-69 bodů), dostatečně (50-59 bodů), nevyhovující (0-49 bodů).
Účast na přednáškách je doporučená, účast na cvičeních povinná a kontrolovaná.

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti základních psychologických pojmu, zákonitostí a teorií, zejména z oblasti kognitivní a sociální psychologie, interpersonální komunikace, motivace a osobnosti.
Prezentovat prohloubené a rozšířené poznatky z oblasti motivace lidského chování a pracovního jednání, a to včetně výkladových modelů a výhod a nevýhod jejich praktické aplikace při cíleném ovlivňování lidí v hospodářské praxi. Umožnit studentkám a studentům prohloubit si a rozšířit manažerské dovednosti v oblasti konkrétních postupů použitelných při efektivním ovlivňování motivace pracovního jednání, a to jak v individuální, tak i týmové a organizační rovině.
Možnost získat zejména tyto poznatky: postavení a význam motivace v osobnosti člověka; zdroje motivace; motivační dynamika; třídění motivů; konflikty motivů a jejich následky; modely motivace lidského chování a pracovního jednání a jejich aplikace při ovlivňování lidí v hospodářské praxi; metody poznávání motivace; motivační profil; vztah mezi motivací, tvořivostí a sociální komunikací; vztah mezi motivací a stimulací; postavení a význam stimulace v podnikové praxi; přehled stimulů a strategie jejich cíleného užití; manažerské postupy při řízení a vedení lidí a při jejich cílené stimulaci; psychologická smlouva; motivační program podniku a jeho tvorba; metody zjišťování účinnosti stimulace.
Možnost získat zejména tyto dovednosti: motivování sebe sama; osobní marketing; cílené stimulování druhých vlastním příkladem, tvořivou komunikací a pozitivními postupy řízení a vedení.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program N-KSB-P: Kvalita, spolehlivost a bezpečnost, magisterský navazující, povinný

Program C-AKR-P: Akreditované předměty v CŽV, celoživotní vzdělávání v akr. stud. programu
specializace CLS: Předměty letního semestru, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

26 hod., nepovinná

Osnova

Trénink vybraných metod a postupů formou případových studií a manažerských her.