Detail předmětu
Teorie vizuálního stylu v designu
FSI-9VDE Ak. rok: 2024/2025 Letní semestr
Předmět je založen na samostatném studiu teorie vizuálního stylu v designu. Důraz je kladen na zvládnutí teorie designu, na semantické vlastnosti designu, připomenuta jsou základní kompoziční a skladebná pravidla tvorby designu, teorie barev, práce s písmem a znaky atd. Vizuální styl je chápán jako koncepční designérský pohled na komplexní tvorbu designu.
Jazyk výuky
čeština
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Předpokládají se znalosti teorie a praxe designu vizuálních komunikací a jejich zákonitostí. Výhodou jsou jakékoliv zkušenosti z praktické semiologie a psychologie.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Na základě vlastních rozborových prací zadaných ke konzultacím se prověřuje celková orientace a znalosti použití vizuálního stylu v designu grafickém a průmyslovém. Závěrečná práce – případová studie. Ukončení: kombinovaná písemná a ústní zkouška.
Konzultace jsou domluveny individuálně. Účast na přednáškách je doporučená.
Učební cíle
Tvorba vizuálního stylu v různých oblastech designu a jeho uplatnění v tvůrčí práci vedoucí k podnikovému designu a podnikovému jednotnému vizuálnímu stylu.
Zvládnutí principů tvorby vizuálního stylu a aplikace nabytých poznatků v teoretické práci i tvůrčí činnosti.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program D-KPI-K: Konstrukční a procesní inženýrství, doktorský, doporučený kurs
Program D-KPI-P: Konstrukční a procesní inženýrství, doktorský, doporučený kurs
Typ (způsob) výuky
Přednáška
20 hod., nepovinná
Osnova
• Základní pojmy, filozofie designu;
• Stavební prvky designu – kompozice, tvary, plochy, hmoty, barva;
• Písmo a znakové systémy;
• Aplikovaná semiotika – znakovost designu;
• Koordinovaný design, historie a současnost;
• Jednotný vizuální styl, design-manuál (corporate identity);
• Podnikový design (corporate design);
• Praktické aplikace vizuálního stylu.