Detail předmětu

Průmyslový marketing

FP-SpmK Ak. rok: 2024/2025 Letní semestr

Moderní pojetí marketingu, výchozí předpoklady pro jeho uplatnění, podstata marketingové koncepce podnikání a nástroje její realizace. Marketingový mix. Marketingová strategie podniku. Specifika marketingu v základních tržních segmentech. 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Jsou požadovány znalosti na úrovni bakalářského studia. 

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Celkové bodové hodnocení v předmětu je rozděleno následovně:

Aktivní účast na přednáškách 10 bodů, zpracování týmového projektu a jeho obhajoba 50 bodů, absolvování elearningového kurzu 30 bodů a elearningový test 10 bodů.


Povinná účast ve výuce. 

Učební cíle

Získání širokého spektra znalostí z oblasti marketingu, s orientací na současné pojetí této podnikatelské filosofie. Výklad je doprovázen příklady úspěšných firem, které a kladou důraz na uspokojování potřeb zákazníků. Předmět je orientován na seznámení studentů s řadou pojmů a přístupů, na zvládnutí marketingové terminologie a na získání přehledu a praktických zkušeností s aplikací poznatků v praxi. 
Student bude schopen:
pracovat efektivně,
odpovídat za vlastní průběžné studium a samovzdělávání,
rozhodovat se a zaměřit se na klíčové cíle studia,
používat analytické a koncepční myšlení při řešení úkolů,
předvést zkušenosti z ústní, psané a technologické komunikace. 

Použití předmětu ve studijních plánech

Program MKC-EVM: Elektrotechnická výroba a management, magisterský navazující, povinný

Program MGR-SRP-KS: Strategický rozvoj podniku, magisterský navazující, volitelný

Program N-STG-K: Strojírenská technologie, magisterský navazující
specializace MTS: Moderní technologie osvětlovacích soustav, povinný

Program N-STG-K: Strojírenská technologie, magisterský navazující
specializace STM: Strojírenská technologie a průmyslový management, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Konzultace v kombinovaném studiu

12 hod., nepovinná

Osnova

Úvod do problematiky marketingu, marketingová koncepce řízení, podmínky pro uplatnění marketingu.
Trh jako ekonomická kategorie a jeho marketingové vymezení, tržní segmentace strategie založené na segmentaci
Specifika marketingu v oblasti služeb
Zákazník – charakteristika jeho očekávání, spokojenost zákazníků
Konkurence – charakteristika konkurenčního prostředí, druhy konkurence, důsledky rozdílného postavení firmy na firemní strategii Porterova analýza konkurenčního prostředí
Marketingové postupy ve firemní praxi – výrobková politika
Marketingové postupy ve firemní praxi – cenová politika
Marketingové postupy ve firemní praxi – distribuční politika
Marketingové postupy ve firemní praxi – marketingová komunikace
Marketingový audit
Marketingový výzkum
Soudobé trendy v marketingu (CRM, DM, e-commerce ..)