Detail předmětu
Průmyslový marketing
FSI-HMR Ak. rok: 2024/2025 Letní semestr
Tento předmět je zaměřený na seznámení studentů se soudobými trendy v oblasti marketingové teorie a praxe. Pozornost je věnována charakteristice marketingového mixu a východiskům marketingového řízení, to vše se snahou o výraznou orientaci na oblast průmyslového marketingu.
1. Úvod do problematiky marketingu, marketingová koncepce řízení, podmínky pro uplatnění marketingu.
2. Trh jako ekonomická kategorie a jeho marketingové vymezení, tržní segmentace strategie založené na segmentaci
3. Specifika marketingu v oblasti služeb
4. Zákazník – charakteristika jeho očekávání, spokojenost zákazníků
5. Konkurence – charakteristika konkurenčního prostředí, druhy konkurence, důsledky rozdílného postavení firmy na firemní strategii Porterova analýza konkurenčního prostředí
6. Marketingové postupy ve firemní praxi – výrobková politika
7. Marketingové postupy ve firemní praxi – cenová politika
8. Marketingové postupy ve firemní praxi – distribuční politika
9. Marketingové postupy ve firemní praxi – marketingová komunikace
10. Marketingový audit
11. Marketingový výzkum
12. Soudobé trendy v marketingu (CRM, DM, e-commerce ..)
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
5
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Znalost základních ekonomických kategorií.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zápočet, závěrečná zkouška.
Celkové hodnocení sestává z následujících kritérií:
Aktivní účast na přednáškách – až 10b
elearningový kurz Základy digitálního marketingu – až 35 b.
Týmový projekt a jeho obhajoba – až 45 b.
elearningový test – max. 10 b.
Studenti s ISP mohou týmový projekt nahradit samostatně zpracovanou esejí na předem dohodnuté téma a její obhajobou.
Dle hodnocení
Učební cíle
Získání spektra znalostí z oblasti marketingu, zejména se zaměřením na jeho soudobá pojetí. Výklad vychází z přístupu úspěšných firem, které kladou důraz na uspokojování potřeb zákazníků. Předmět je orientován na zvládnutí marketingové terminologie a na získání přehledu a praktických zkušeností s aplikací poznatků v praxi.
Znalosti a vědomosti, získané v tomto předmětu, pomohou studentům orientovat se v soudobých marketingových koncepcích, získat přehled o možných způsobech provádění marketingových analýz a stanovování marketingových plánů v měnících se podmínkách našich firem.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B-KSI-P: Konstrukční inženýrství, bakalářský, povinně volitelný
Program C-AKR-P: Akreditované předměty v CŽV, celoživotní vzdělávání v akr. stud. programu
specializace CLS: Předměty letního semestru, volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
26 hod., nepovinná
Osnova
1. Východiska marketingové koncepce podnikání
2. Analýza vnějšího a vnitřního prostředí firmy
3. Segmentace, zacílení a umístění
4. Marketingový výzkum
5. Marketingový mix (4 P, rozšířený marketingový mix)
6. Specifické rysy průmyslového marketingu
7. Postup tvorby a realizace marketingové strategie
Cvičení
26 hod., nepovinná
Osnova
Cvičení budou sloužit jako prostor pro procvičení vybraných marketingových koncepcí – mezi témata patří: 1. Určování velikosti trhu a tržního podílu 2. Analýza sortimentního kříže 3. Obal – jeho funkce a využití v marketingu 4. Případová studie – distribuce 5. Test cenové citlivosti 6. Portfolio analýza 7. Případová studie telemarketing 8. Reklama