Detail předmětu

Moderní managment kvality

FSI-WMK Ak. rok: 2025/2026 Zimní semestr

Předmět "Moderní management kvality" seznámí studenty se základy principů podnikové ekonomiky a podniku jako organizace v kontextu se základními požadavky na systém managementu jakosti (ČSN EN ISO 9001), systém managementu orientovaného na životní prostředí (ČSN EN ISO 14001) a systémem managementu orientovaného na BOZP (ČSN ISO 45001). Studenti pochopí zásady procesního přístupu v rámci systému managementu kvality a význam principu neustálého zlepšování procesů a základy řízení dopadů svých činností, výrobků a služeb na životní prostředí v souladu s environmentální politikou a cíli podniku.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Vstupní znalosti

Předpokládá se všeobecné ekonomické povědomí, dále znalosti z technologií, matematiky a fyziky v rozsahu obvyklém pro příslušný ročník bakalářského stupně studia.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Podmínky udělení zápočtu: vypracování seminární práce na zadané téma a odevzdání v elektronické formě; rozsah 4 – 6 stran A4. Hodnocení – dodržení tématu, rozsahu a citace použitých pramenů.


Účast na přednáškách není povinná.

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům nejdůležitější teoretické poznatky doplněné o konkrétní příklady a způsoby aplikace umožňující pochopit význam a úkoly managementu kvality a ochrany životního prostředí a managemntu BOZP. Vést studenty k tomu, aby si osvojili poznatky o vnitřním a vnějším prostředí organizace a naučili se používat metody a nástroje managemntu kvality.


The graduate acquires the ability to perceive:
- risk from the perspective of ensuring the quality of the product (product or service),
- the importance of the principle of continuous process improvement in reducing risk,
- the need to manage the environmental impact of their activities, products and services,
- the need to manage safe ways of working and the use of safe work equipment.

Použití předmětu ve studijních plánech

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Osnova

1. Úvod do předmětu – základní pojmy a definice
2. Dimenze kvality. Orientace na zákazníka
3. Orientace na procesy a jejich řízení
4. Sedm základních nástrojů managementu kvality
5. Sedm nových nástrojů managementu kvality
6. Moderní metody managementu kvality
7. Výklad norem řady ISO 9000
8. Význam managementu životního prostředí
9. Posuzování dopadu podnikových procesů na životní prostředí
10. Výklad norem řady ISO 14000
11. Výklad norem řady ISO 45000
12. Proces neustálého zlepšování
13. Akreditace laboratoří a testování