Detail předmětu

English Skills for Workplace Communication

FSI-0SE Ak. rok: 2025/2026 Letní semestr

Kurz 0SE rozvíjí jazykové dovednosti nezbytné pro efektivní komunikaci ve vztahu k budoucímu zaměstnání. Hlavní důraz je kladen na nácvik ústního projevu a rozvoj dovedností potřebných pro úspěšné zvládnutí pracovního pohovoru, prezentaci výrobku a pro jednání na mezinárodním pracovišti.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

3

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Kurz je určen pro studenty, kteří dokážou komunikativně používat anglický jazyk na úrovni B2.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Zápočet je podmíněn aktivní účastí ve cvičeních.
Docházka je povinná a je pravidelně kontrolována. Student má povoleny dvě absence. Formu náhrady absencí v odůvodněných případech stanoví vyučující. Podmínkou pro úspěšné absolvování zkoušky je pravidelná docházka a aktivní účast na hodinách.

Učební cíle

Cílem kurzu je vybavit studenty pro komunikaci v kontextu budoucího zaměstnání na úrovni B2 – C1

 

Student, který úspěšně absolvuje kurz 0SE se umí zapojit do jednání nebo diskuzí na různá pracovní témata a používat jazykové dovednosti potřebné k úspěšné komunikaci v kontextu zaměstnání. Dokáže se plynule a spontánně účastnit rozhovoru, přednést souvislou prezentaci, zvládne se účastnit jednání v angličtině a vést pracovní schůzku. Nabyté dovednosti studenti využijí u pracovních pohovorů vedených v anglickém jazyce nebo v různých situacích na pracovišti nebo během studia, které vyžadují aktivní a samostatný projev v anglickém jazyce.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program B-OBN-P: Obecná nabídka, bakalářský, volitelný

Program N-OBN-P: Obecná nabídka, magisterský navazující, volitelný

Program BIT: Informační technologie, bakalářský
specializace BITP: Informační technologie, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

26 hod., povinná

Osnova


  1. Navázání kontaktu, vedení konverzace v profesním kontextu.

  2. Psaní formálních dopisů, motivační dopis, životopis.

  3. Pracovní pohovor.

  4. Úvod do prezentačních dovedností, specifika vystoupení na veřejnosti.

  5. Struktura prezentace, reagování na otázky.

  6. Prezentace výrobku, krátká ochodní prezentace.

  7. Jednání a vedení pracovní schůzky.

  8. Vyjednávání.

  9. Práve v týmu, team building.

  10. Práce v zahraničí.

  11. Užitečné fráze a slovní zásoba z obchodní angličtiny.

  12. Projekty studentů.

  13. Hodnocení.