Detail předmětu

Průmyslový marketing pro konstruktéry

FP-SpmkP Ak. rok: 2025/2026 Letní semestr

Úvod do problematiky marketingu, marketingová koncepce řízení, podmínky pro uplatnění marketingu.

Trh jako ekonomická kategorie a jeho marketingové vymezení, tržní segmentace strategie založené na segmentaci Specifika marketingu v oblasti služeb

Zákazník – charakteristika jeho očekávání, spokojenost zákazníků

Konkurence – charakteristika konkurenčního prostředí, druhy konkurence, důsledky rozdílného postavení firmy na firemní strategii Porterova analýza konkurenčního prostředí

Marketingové postupy ve firemní praxi – výrobková politika Marketingové postupy ve firemní praxi – cenová politika

Marketingové postupy ve firemní praxi – distribuční politika

Marketingové postupy ve firemní praxi – marketingová komunikace

Marketingový audit

Marketingový výzkum

Soudobé trendy v marketingu (CRM, DM, e-commerce, využití AI a digitálních technologií)

 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Aktivní zapojení do přednášek – 10%

Ústní zkouška ověřující praktické porozumění problematice – 90%

 

Použití předmětu ve studijních plánech

Program MGR-SRP: Strategický rozvoj podniku, magisterský navazující, volitelný

Program N-PDS-P: Průmyslový design ve strojírenství, magisterský navazující, povinný

Program N-KSI-P: Konstrukční inženýrství, magisterský navazující, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

20 hod., nepovinná

Osnova