Detail předmětu
Průmyslový marketing pro konstruktéry
FP-SpmkP Ak. rok: 2025/2026 Letní semestr
Úvod do problematiky marketingu, marketingová koncepce řízení, podmínky pro uplatnění marketingu.
Trh jako ekonomická kategorie a jeho marketingové vymezení, tržní segmentace strategie založené na segmentaci Specifika marketingu v oblasti služeb
Zákazník – charakteristika jeho očekávání, spokojenost zákazníků
Konkurence – charakteristika konkurenčního prostředí, druhy konkurence, důsledky rozdílného postavení firmy na firemní strategii Porterova analýza konkurenčního prostředí
Marketingové postupy ve firemní praxi – výrobková politika Marketingové postupy ve firemní praxi – cenová politika
Marketingové postupy ve firemní praxi – distribuční politika
Marketingové postupy ve firemní praxi – marketingová komunikace
Marketingový audit
Marketingový výzkum
Soudobé trendy v marketingu (CRM, DM, e-commerce, využití AI a digitálních technologií)
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Aktivní zapojení do přednášek – 10%
Ústní zkouška ověřující praktické porozumění problematice – 90%
Použití předmětu ve studijních plánech
Program MGR-SRP: Strategický rozvoj podniku, magisterský navazující, volitelný
Program N-PDS-P: Průmyslový design ve strojírenství, magisterský navazující, povinný
Program N-KSI-P: Konstrukční inženýrství, magisterský navazující, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
20 hod., nepovinná
Osnova