Detail předmětu
Studentský týmový projekt 2
FSI-0SP2 Ak. rok: 2025/2026 Letní semestr
Předmět si klade za cíl rozvíjet studenty v zodpovědnosti při týmové práci, soft skills a to zejména v time managementu, komunikaci a prezentaci). Studenti jsou seskupeni do 3-10členných týmů. V rámci týmu pracují na zvoleném projektu. Který je možno vybrat z nabídky od studentských týmů (strojLAB, TU Brno Racing, Chickenwings, Pneuracer, Czech Rocket Society, FOTOKLUB Technika, apod.), z nabídky od vyučujících nebo vlastní projekt. Na rozpracovaných projektech je možno pokračovat v navazujících předmětech skupiny 0SP. Stejně tak je v rámci tohoto kurzu možné pokračovat v rozpracovaném projektu z předmětu 0SP. Na začátku semestru jsou workshopy na téma, jak si sestavit tým a jak si vybrat projekt. Ve třetím týdnu se uskuteční volba týmů a projektů pro ty, kteří tým a téma ještě nemají. Do 7. týdne jsou zavedeny obecné workshopy a přednášky zaměřené na individuální rozvoj soft skills a obecné podpory projektů. Od 8. týdne je čas primárně vyměřen na týmovou práci nad projektem, a jsou na vyžádání vedeny workshopy specifické podpory. V 11. týdnu semestru a na začátku zkouškového období (cca 2. týden ve zkouškovém) proběhnou povinné prezentace stavu projektu. Studenti (týmy) musí prezentovat na jednom z těchto termínů. Studenti jsou motivováni a vedeni k aktivnímu dotazování, komunikaci a ověřování si postupu projektu s poradci (mentory). Pro konzultace mohou využít hodin v rozvrhu, nebo si domluvit individuální konzultace. Pomoc naleznou u spolužáků, mentorů, garantů projektů a vyučujících. Smyslem předmětu je poskytnout studentovi prostor pro asistované sebevzdělávání v soft skills formou „Challenge based learning“ na komplexních nebo dlouhodobých projektech vyžadujících zapojení vícero oborů.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Předpokládají se teoretické znalosti získané během studia na SŠ. A dále chuť k práci na skupinových projektech.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Student je hodnocen zápočtem. Hodnocení je uděleno na základě celků:
- Hodnocení úsilí vloženého do projektu
- Hodnocení prezentace projektu
- Aktivní účast na alespoň jednom zvoleném workshopu
Úspěšnou prezentací se rozumí představení postupů projektu (tj. úspěchů, výzev nebo zamyšlení nad neúspěchy) a postup naplňování cílů.
Učební cíle
Absolventi předmětu získají zkušenosti s prací v mezioborovém týmu. Práce na projektu, podpora projektu, řízení týmu, týmová práce, komunikace a prezentace. Předmět podpoří tvořivé myšlení, schopnosti plánování, týmové spolupráce a schopnosti posuzovat realizovatelnost nápadů, komunikace a prezentace. Podporuje inovativní přístup k řešení problémů.
Studijní opory
Dle potřeby budou poskytnuty odkazy na veřejně dostupné zdroje informací či na vhodnou odbornou literaturu ve vztahu k řešenému tématu.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B-OBN-P: Obecná nabídka, bakalářský, volitelný
Typ (způsob) výuky
Laboratorní cvičení
26 hod., povinná
Osnova
Pro více informací nahlédni do Popisu předmětu (anotace)
1. týden – Workshop skládání a fungování týmu
2. týden – Workshop Jak zvolit téma týmového projektu
3. týden – Burza projektů a volných rukou (tzn. výběr projektu)
4. týden – Obecné workshopy, práce na projektech
5. týden – Obecné workshopy, práce na projektech
6. týden – Obecné workshopy, práce na projektech
7. týden – Obecné workshopy, práce na projektech
8. týden – Práce na projektech, specifické workshopy
9. týden – Práce na projektech, specifické workshopy
10. týden – Práce na projektech, specifické workshopy
11. týden – Předtermín prezentací projektů, práce na projektech
12. týden – Práce na projektech, konzultace
13. týden – Práce na projektech
Zkouškové období (přibližně druhý týden) – Prezentace projektů