Detail oboru
Profesionální pilot
FSIZkratka: B-PRPAk. rok: 2019/2020
Program: Strojírenství
Délka studia: 3 roky
Akreditace od: 1.9.2006Akreditace do: 31.12.2020
Profil
Cílem studia je poskytnout studentům výuku teoretických znalostí nezbytnou pro získání průkaz způsobilosti dopravního pilota. Struktura předmětů teoretické přípravy odpovídá osnovám, které jsou předepsány celoevropsky platným předpisem Part-FCL. Kromě teoretické přípravy pilotů v rámci vysokoškolského studia je součástí učebních plánů také praktický pilotní výcvik, který si však student hradí v plné výši sám, resp. se spoluúčastí potenciálního zaměstnavatele nebo sponzora. Praktická část studia probíhá ve spolupráci s leteckou školou, která má k této činnosti osvědčení Úřadu pro civilní letectví. K výcviku lze rovněž využít letadel VUT. Teoretická část studia je ukončena obhajobou závěrečné bakalářské práce a vykonáním státní závěrečné zkoušky. Student obdrží rovněž certifikát o absolvování úplné teoretické výuky ATPL(A) 650, což je nezbytným předpokladem k prokázaní získaných teoretických znalostí u Úřadu pro civilní letectví ČR. Standardně se předpokládá, že absolvent získá průkaz způsobilosti obchodního pilota (CPL) s kvalifikací létání podle přístrojů (IR).
Klíčové výsledky učení
Cílem studia je poskytnout studentům výuku teoretických znalostí nezbytnou pro získání průkaz způsobilosti dopravního pilota. Struktura předmětů teoretické přípravy odpovídá osnovám, které jsou předepsány celoevropsky platným předpisem JAR-FCL 1. Kromě teoretické přípravy pilotů v rámci vysokoškolského studia je součástí učebních plánů také praktický pilotní výcvik, který si však student hradí v plné výši sám, resp. se spoluúčastí potenciálního zaměstnavatele nebo sponzora. Praktická část výcviku probíhá mimo VUT ve kterékoliv Letecké škole, která má k této činnosti osvědčení Úřadu pro civilní letectví. Teoretická část studia je ukončena obhajobou závěrečné bakalářské práce a vykonáním státní závěrečné zkoušky. Student získá titul Bc. a obdrží rovněž certifikát o absolvování úplné teoretické výuky ATPL(A), což je nezbytným předpokladem k prokázaní získaných teoretických znalostí u Úřadu pro civilní letectví ČR. Standardně se předpokládá, že absolvent získá průkaz způsobilosti obchodního pilota (CPL) s kvalifikací létání podle přístrojů (IR).
Profesní profil absolventů s příklady
Absolventi oboru Profesionální pilot, po dosažení průkazu způsobilosti alespoň obchodní pilot CPL(A), naleznou uplatnění u řady leteckých společností v ČR, resp. v zemích EU, kteří provozují letecké obchodní dopravu nebo některou z ostatních druhů leteckých prací, jako např. aerotaxi, zemědělské letecké práce, letecké výcviky, letecká záchranná a pátrací služba, hlídkovací a hasicí práce, letecké policejni služby apod.
Absolvent tohoto oboru profesionálního bakalářského studia má po jeho úspěšném završení možnost přihlásit se a pokračovat ve dvouletém magisterském studiu oboru Letecký provoz.
Garant
Struktura předmětů s uvedením ECTS kreditů (studijní plán)
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CLA | Angličtina v letectví | en | 3 | Povinný | zá | P - 13 / Cj - 13 | ano | |
CEL | Elektrotechnika a elektronika | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / L - 26 | ano | |
DLM | Letecká meteorologie | cs | 6 | Povinný | zá,zk | P - 52 / C1 - 26 | ano | |
CLD | Letecký zákon a předpisy I | cs | 4 | Povinný | zá,zk | P - 26 / C1 - 26 | ano | |
DLG | Obecná navigace | cs | 6 | Povinný | zá,zk | P - 52 / C1 - 26 | ano | |
OZ1 | Základy letu I | cs | 4 | Povinný | kl | P - 26 / C1 - 13 | ano | |
0MI | Seminář a praktická cvičení materiálového inženýrství | cs | 0 | Volitelný (nepovinný) | zá | P - 8 / L - 12 / C1 - 3 | ano |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DLA | Angličtina v letectví | en | 3 | Povinný | zá,zk | P - 13 / Cj - 13 | ano | |
CKS | Konstrukce a systémy letadel I | cs | 3 | Povinný | kl | P - 26 | ano | |
DLL | Letecké palubní přístroje | cs | 4 | Povinný | zá,zk | P - 39 / C1 - 13 | ano | |
DRN | Radionavigace I | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / C1 - 26 | ano | |
DTM | Technická mechanika | cs | 7 | Povinný | zá,zk | P - 52 / C1 - 14 / CPP - 12 | ano | |
OZ2 | Základy letu II | cs | 4 | Povinný | zá,zk | P - 26 / C1 - 13 | ano |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7AZ | Angličtina - zkouška B1 | en | 6 | Povinný | zk | Z - 1 | ano |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DKS | Konstrukce a systémy letadel II | cs | 4 | Povinný | zá,zk | P - 26 / C1 - 13 | ano | |
ELV | Letecké pohonné jednotky | cs | 6 | Povinný | zá,zk | P - 39 / C1 - 13 | ano | |
FLV | Letové výkony | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / C1 - 13 | ano | |
CLO | Lidská výkonnost a omezení | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / C1 - 26 | ano | |
ELI | Provozní postupy | cs | 3 | Povinný | zá,zk | P - 26 / C1 - 13 | ano | |
ERN | Radionavigace II | cs | 6 | Povinný | zá,zk | P - 39 / C1 - 13 | ano | |
DLF | Spojení a letecká frazeologie | cs | 3 | Povinný | kl | P - 26 / C1 - 13 | ano | |
0ZC | Odborné zdroje a citování | cs | 2 | Volitelný (nepovinný) | zá | CPP - 13 | ano |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ELN | Anglická letecká frazeologie | cs | 3 | Povinný | kl | P - 26 / CPP - 13 | ano | |
FDL | Bakalářský projekt (B-PRP) | cs | 10 | Povinný | zá | VB - 78 / CPP - 52 | ano | |
ELE | Letecký zákon a předpisy II | cs | 5 | Povinný | kl | P - 26 / C1 - 13 | ano | |
FLP | Plánování a provedení letu | cs | 7 | Povinný | zá,zk | P - 52 / C1 - 26 | ano | |
FEL | Seminář k bakalářské práci (B-PRP) | cs | 3 | Povinný | zá | C1 - 26 | ano |