Detail publikace
Výpočtové modelování pokročilého klikového mechanismu
DRÁPAL, L. NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V. MARŠÁLEK, O.
Český název
Výpočtové modelování pokročilého klikového mechanismu
Anglický název
Computational Modelling of a Progressive Cranktrain
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
en
Originální abstrakt
An advanced computational modelling allows research and development to be more effective even if complex thermo-mechanical systems, like an internal-combustion engine and its subsystems, are considered. For verification of a conceptual study of low-friction-losses cranktrain design and its vibration analysis, there is used a computational model which is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated.
Český abstrakt
Pokročilé výpočtové modelování umožňuje zefektivnit výzkum a vývoj dokonce i tak složitých tepelně-mechanických soustav, jako je spalovací motor a jeho podsestavy. Pro ověření koncepční studie klikového mechanismu s nízkými třecími ztrátami a analysu jeho vibrací je použit výpočtový model, jenž zahrnuje modálně redukovaná pružná tělesa, hydrodynamická ložiska a je sestaven i numericky řešen v prostředí Multi-Body System Snížení třecích ztrát je dosaženo snížením počtu hlavních ložisek klikového hřídele, přičemž se sleduje torsní kmitání řemenice klikového hřídele a zatížení hlavních ložisek.
Anglický abstrakt
An advanced computational modelling allows research and development to be more effective even if complex thermo-mechanical systems, like an internal-combustion engine and its subsystems, are considered. For verification of a conceptual study of low-friction-losses cranktrain design and its vibration analysis, there is used a computational model which is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated.
Klíčová slova česky
Klikový mechanismus, třecí ztráty, hlavní ložiska, MBS, torsní kmitání
Klíčová slova anglicky
Crankshaft, friction losses, main bearings, MBS, torsional vibration
Rok RIV
2013
Vydáno
09.12.2013
Nakladatel
MAGNANIMITAS
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-00-9
Kniha
Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013
Strany od–do
3616–3625
Počet stran
10
BIBTEX
@inproceedings{BUT105074,
author="Lubomír {Drápal} and Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk} and Ondřej {Maršálek},
title="Computational Modelling of a Progressive Cranktrain",
booktitle="Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013",
year="2013",
month="December",
pages="3616--3625",
publisher="MAGNANIMITAS",
address="Hradec Králové",
isbn="978-80-87952-00-9"
}