Detail publikace
Analýzy únavové životnosti a optimalizace letonu L 410 NG
KATRŇÁK, T. AUGUSTIN, P. VLČEK, D.
Český název
Analýzy únavové životnosti a optimalizace letonu L 410 NG
Anglický název
Fatigue analyses and optimization of L 410 NG aircraft
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
en
Originální abstrakt
The complementary participation of the Institute of Aerospace Engineering on L 410 NG commuter transport aircraft design is presented in this paper. For damage tolerance analyses and following modifications modern finite element methods were used. A specific load sequence, which includes gust, maneuver and ground loads, was designed. Then detailed damage tolerance analyses of lower wing integrally stiffened and riveted wing panels were investigated. Complex damage tolerance analyses, crack propagation simulations and utilization of modern topometry finite element optimization method are presented in this article.
Český abstrakt
V tomto článku jsou prezentovány doplňující analýzy provedené na Leteckém ústavu v rámci projektu návrhu malého dopravního letounu L 410 NG v kategorii pro sběrnou dopravu. Při řešení analýz únavové životnosti metodologií damage tolerance a při následných úpravách byly použity moderní metody konečných prvků. Dále byla navržena specifická zatěžovací sekvence, která obsahovala poryvové, manévrovací a pozemní zatížení. Následně byla provedena detailní únavová analýza spodního integrálně vyztuženého i nýtovaného panelu křídla. V článku jsou také popsány komplexní únavové analýzy s přípustným poškozením, simulace šíření trhlin a použití moderních topometrických optimalizací s metodou konečných prvků.
Anglický abstrakt
The complementary participation of the Institute of Aerospace Engineering on L 410 NG commuter transport aircraft design is presented in this paper. For damage tolerance analyses and following modifications modern finite element methods were used. A specific load sequence, which includes gust, maneuver and ground loads, was designed. Then detailed damage tolerance analyses of lower wing integrally stiffened and riveted wing panels were investigated. Complex damage tolerance analyses, crack propagation simulations and utilization of modern topometry finite element optimization method are presented in this article.
Klíčová slova česky
projekt MOSTA, únavová životnost, FEM, optimalizace
Klíčová slova anglicky
MOSTA project, Fatigue analysis, FEM, Optimization
Vydáno
20.10.2016
Nakladatel
ALV - Association of the Aerospace Manufacturers
Místo
Czech republic
ISSN
1211-877X
Ročník
2016
Číslo
2
Strany od–do
39–41
Počet stran
3
BIBTEX
@article{BUT132022,
author="Tomáš {Katrňák} and Petr {Augustin} and Dalibor {Vlček},
title="Fatigue analyses and optimization of L 410 NG aircraft",
year="2016",
volume="2016",
number="2",
month="October",
pages="39--41",
publisher="ALV - Association of the Aerospace Manufacturers",
address="Czech republic",
issn="1211-877X"
}