Detail produktu
Software pro real-time predikci tepelné zátěže kabiny a komfortu posádky
POKORNÝ, J. FIŠER, J. KOPEČKOVÁ, B. FOJTLÍN, M. TOMA, R. JÍCHA, M.
Český název
Software pro real-time predikci tepelné zátěže kabiny a komfortu posádky
Anglický název
Real-time Comfort Simulator (RTCS)
Typ
software
Český abstrakt
RTCS je real-time aplikace pro vyhodnocení ekvivalentní homogenní teploty (EHT) a komfortu pomocí tepelného manekýna Newton. Jedná se o samospustitelnou aplikaci vytvořenou v programu Matlab. Aplikace umožnuje objektivním způsobem vyhodnocení větrání, vytápění a klimatizování kabiny automobilu. Namísto sledování pouhé teploty vzduchu je vyhodnocována pocitová teplota, tj. EHT, která zohledňuje vliv konvekce, radiace a kontaktu na tepelný komfort. Tato aplikace je navržena tak, aby informovala o tepelném komfortu ve voze v reálném čase. Softwarovou část simulátoru kabiny (RTCS) tvoří kombinace modelů tepelného komfortu Thermal Comfort Analyzer (TCA) a Virtuálního zkušebního standu vozu (VTSCC). Model komfortu zohledňuje vliv oděvu na tepelnou ztrátu lidského těla, což je zásadní parametr pro nastavení „komfortní" teploty. Hardwarovou část pak tvoří tepelný manekýn a koncentrátor (hardware pro načítání dat z CAN sběrnice).
Anglický abstrakt
RTCS is a real-time application for evaluating equivalent homogeneous temperature (EHT) and comfort with the Newton thermal mannequin. This is a self-downloadable application created in Matlab. Application enables an objective evaluation of ventilation, heating and air conditioning of the car cab. Instead of monitoring a simple air temperature, the sensing temperature, ie EHT, which takes into account the effect of convection, radiation, and contact on thermal comfort, is evaluated. This application is designed to inform about real-time thermal comfort in the car. The software part of the cab simulator (RTCS) combines Thermal Comfort Analyzer (TCA) and Virtual Vehicle Testing (VTSCC) thermal comfort models. The comfort model takes into account the effect of the garment on the heat loss of the human body, which is an essential parameter for setting the "comfort" temperature. The hardware part then forms the heat mannequin and the concentrator (the hardware for reading data from the CAN bus).
Datum vzniku
18.12.2017
Umístění
Budova D5, místnost 109, areál FSI, VUT v Brně
WWW