Detail produktu
Polymerní chladič motoru
RAUDENSKÝ, M. BOHÁČEK, J. BARTULI, E. VANČURA, J.
Český název
Polymerní chladič motoru
Anglický název
Polymeric car radiator
Typ
prototyp
Český abstrakt
Chladič je vyroben z polymerů bez použití jakýchkoli kovových materiálů. Teplosměnná plocha je tvořena dutými polyamidovými vlákny. Vlákna jsou separována protkáním do teplosměnné plochy. Ve výměníku je použito 34 vrstev vláken. Jednotlivé vrstvy jsou ve směru proudění vzduchu separovány distančními vlákny průměru 0.8 mm natkanými na každou vrstvu teplosměnné plochy. Prototyp chladiče byl testován na výkon a tlakovou ztrátu v aerodynamickém tunelu (Obr. 1 a 2). Dál byl prototyp testován po zabudování do vozidla Škoda Octavia a tam byl testován na válcové zkušebně a při vozidlových zkouškách.
Anglický abstrakt
The cooler is made of polymers without using any metal materials. The heat exchange surface is made of hollow polyamide fibers. The fibers are separated by weaving into the heat exchange surface. 34 layers of fibers are used in the exchanger. The individual layers are separated in the direction of the air flow by distance fibers with a diameter of 0.8 mm woven onto each layer of the heat exchange surface. The cooler prototype was tested for performance and pressure drop in a wind tunnel. Furthermore, the prototype was tested after being built into the Škoda Octavia vehicle and there it was tested in the test laboratory on rolls and during vehicle tests.
Datum vzniku
01.10.2022
Umístění
FSI VUT v Brně, Laboratoř přenosu tepla a proudění, Technická 2896/2, 616069 Brno