Detail produktu

Řídící jednotka pro vývoj digitálního dvojčete

STRECKER, Z. KUBÍK, M. JENIŠ, F. DANIEL, P. MALKOVSKÝ, Z. MICHÁLEK, T. CHVOJAN, J.

Český název

Řídící jednotka pro vývoj digitálního dvojčete

Anglický název

Control unit for digital twin development

Typ

funkční vzorek

Český abstrakt

Řídicí jednotka slouží pro semiaktivní řízení železničního magnetoreologického tlumiče v HIL smyčce. V této konfiguraci je železniční magnetoreologický tlumič upnut v hydraulickém pulzátoru Inova, který tlumičem pohybuje dle výstupu z virtuálního modelu železničního vozidla běžícího na real time systému D-Space. Souběžně systém D-space generuje signál se zrychlením odpružené hmoty, který následně vstupuje do řídicí jednotky. Do virtuálního modelu naopak vstupuje skutečná pístová rychlost tlumiče a skutečná síla. Řídicí jednotka dále umožňuje připojení magnetického enkodéru, který snímá skutečný zdvih tlumiče. Výstupem z řídicí jednotky je proud do sekundárního tlumiče železničního vozidla, který je řídicí jednotka schopna měnit se strmostí 7A za 1,5 ms. Řídicí jednotku je možné také použít jako datalogger skutečného zdvihu tlumiče, zrychlení odpružené a neodpružené hmoty během experimentálních jízd železničního vozidla pro účely získání reálných signálů a verifikaci modelu.

Anglický abstrakt

The control unit is used for the semi-active control of a railway magnetorheological damper in a HIL (Hardware-in-the-Loop) configuration. In this setup, the railway magnetorheological damper is mounted in an Inova hydraulic pulsator, which moves the damper according to the output from a virtual model of a railway vehicle running on a D-Space real-time system. Simultaneously, the D-Space system generates a signal with the acceleration of the sprung mass, which then enters the control unit. The actual piston velocity of the damper and the actual force are fed into the virtual model. The control unit also allows for the connection of a magnetic encoder that measures the actual displacement of the damper. The output from the control unit is the current to the secondary damper of the railway vehicle, which the control unit can change with a rate of 7A per 1.5 ms. The control unit can also be used as a data logger for the actual displacement of the damper, acceleration of the sprung and unsprung mass during experimental runs of the railway vehicle for the purpose of obtaining real signals and verifying the model.

Datum vzniku

12.08.2024

Umístění

Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 61669, Brno A3/701

WWW