Detail publikace

Zpřesnění rekonstrukce jízdního manévru pomocí GPS

NOVÁK, J. DOČKAL, A.

Český název

Zpřesnění rekonstrukce jízdního manévru pomocí GPS

Anglický název

Improvement of Road Manoeuvre Reconstruction by Using GPS

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Analýza průběhů veličin, jako jsou rychlosti a zrychlení v jednotlivých osách, úhly klonění, klopení a stáčení, má své nezastupitelné místo především v oblasti experimentálního ověřování počítačových simulací při vývoji vozidel, bezpečnostních a srovnávacích zkouškách vozidel a v neposlední řadě v automobilovém sportu. Důraz je kladen zejména na hodnotu podélného zrychlení, ze kterého lze přímou integrací získat délku ujeté dráhy, a hodnotu příčného zrychlení, které je základem pro určení tvaru absolvované trajektorie. Zaznamenané signály totiž nelze přímo použít, protože je v nich promítnuta celá řada okolních skutečností, které je při zpracování třeba zohlednit. Cílem článku je rozbor možností využití informací globálního polohovacího systému GPS k dosažení lepších výsledků při rekonstrukci zaznameného pohybu prostřednictvím dynamické filtrace.

Český abstrakt

Analýza průběhů veličin, jako jsou rychlosti a zrychlení v jednotlivých osách, úhly klonění, klopení a stáčení, má své nezastupitelné místo především v oblasti experimentálního ověřování počítačových simulací při vývoji vozidel, bezpečnostních a srovnávacích zkouškách vozidel a v neposlední řadě v automobilovém sportu. Důraz je kladen zejména na hodnotu podélného zrychlení, ze kterého lze přímou integrací získat délku ujeté dráhy, a hodnotu příčného zrychlení, které je základem pro určení tvaru absolvované trajektorie. Zaznamenané signály totiž nelze přímo použít, protože je v nich promítnuta celá řada okolních skutečností, které je při zpracování třeba zohlednit. Cílem článku je rozbor možností využití informací globálního polohovacího systému GPS k dosažení lepších výsledků při rekonstrukci zaznameného pohybu prostřednictvím dynamické filtrace.

Anglický abstrakt

Behaviour analysis of quantities such as velocity, acceleration or yaw, pitch and roll angles has its unsubstitutable place in the domain of experimental verification of computer aided simulations performed during vehicle development or safety tests. The emphasis is put particularly on the value of longitudinal acceleration which can be directly integrated to obtain the track length, and on the value of lateral acceleration which figures in trajectory shape determination. However, recorded signals cannot be used directly because there is a series of ambient facts projected in them that has to be taken into account. The aim of this paper is consideration of using GPS information to reach better results in reconstruction of the recorded movement by way of dynamic filtration.

Klíčová slova anglicky

road conditions; integration of INS and GPS; Kalman filter

Rok RIV

2005

Vydáno

06.09.2005

Nakladatel

Technická univerzita v Liberci

Místo

Liberec

ISBN

80-7083-951-1

Kniha

Sborník mezinárodní XLVI. konference kateder částí a mechanizmů strojů

Strany od–do

252–256

Počet stran

5

BIBTEX


@inproceedings{BUT21135,
  author="Jakub {Novák} and Aleš {Dočkal},
  title="Zpřesnění rekonstrukce jízdního manévru pomocí GPS",
  booktitle="Sborník mezinárodní XLVI. konference kateder částí a mechanizmů strojů",
  year="2005",
  month="September",
  pages="252--256",
  publisher="Technická univerzita v Liberci",
  address="Liberec",
  isbn="80-7083-951-1"
}