Detail publikace
Zpřesnění rekonstrukce jízdního manévru pomocí GPS
NOVÁK, J. DOČKAL, A.
Český název
Zpřesnění rekonstrukce jízdního manévru pomocí GPS
Anglický název
Improvement of Road Manoeuvre Reconstruction by Using GPS
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Analýza průběhů veličin, jako jsou rychlosti a zrychlení v jednotlivých osách, úhly klonění, klopení a stáčení, má své nezastupitelné místo především v oblasti experimentálního ověřování počítačových simulací při vývoji vozidel, bezpečnostních a srovnávacích zkouškách vozidel a v neposlední řadě v automobilovém sportu. Důraz je kladen zejména na hodnotu podélného zrychlení, ze kterého lze přímou integrací získat délku ujeté dráhy, a hodnotu příčného zrychlení, které je základem pro určení tvaru absolvované trajektorie. Zaznamenané signály totiž nelze přímo použít, protože je v nich promítnuta celá řada okolních skutečností, které je při zpracování třeba zohlednit. Cílem článku je rozbor možností využití informací globálního polohovacího systému GPS k dosažení lepších výsledků při rekonstrukci zaznameného pohybu prostřednictvím dynamické filtrace.
Český abstrakt
Analýza průběhů veličin, jako jsou rychlosti a zrychlení v jednotlivých osách, úhly klonění, klopení a stáčení, má své nezastupitelné místo především v oblasti experimentálního ověřování počítačových simulací při vývoji vozidel, bezpečnostních a srovnávacích zkouškách vozidel a v neposlední řadě v automobilovém sportu. Důraz je kladen zejména na hodnotu podélného zrychlení, ze kterého lze přímou integrací získat délku ujeté dráhy, a hodnotu příčného zrychlení, které je základem pro určení tvaru absolvované trajektorie. Zaznamenané signály totiž nelze přímo použít, protože je v nich promítnuta celá řada okolních skutečností, které je při zpracování třeba zohlednit. Cílem článku je rozbor možností využití informací globálního polohovacího systému GPS k dosažení lepších výsledků při rekonstrukci zaznameného pohybu prostřednictvím dynamické filtrace.
Anglický abstrakt
Behaviour analysis of quantities such as velocity, acceleration or yaw, pitch and roll angles has its unsubstitutable place in the domain of experimental verification of computer aided simulations performed during vehicle development or safety tests. The emphasis is put particularly on the value of longitudinal acceleration which can be directly integrated to obtain the track length, and on the value of lateral acceleration which figures in trajectory shape determination. However, recorded signals cannot be used directly because there is a series of ambient facts projected in them that has to be taken into account. The aim of this paper is consideration of using GPS information to reach better results in reconstruction of the recorded movement by way of dynamic filtration.
Klíčová slova anglicky
road conditions; integration of INS and GPS; Kalman filter
Rok RIV
2005
Vydáno
06.09.2005
Nakladatel
Technická univerzita v Liberci
Místo
Liberec
ISBN
80-7083-951-1
Kniha
Sborník mezinárodní XLVI. konference kateder částí a mechanizmů strojů
Strany od–do
252–256
Počet stran
5
BIBTEX
@inproceedings{BUT21135,
author="Jakub {Novák} and Aleš {Dočkal},
title="Zpřesnění rekonstrukce jízdního manévru pomocí GPS",
booktitle="Sborník mezinárodní XLVI. konference kateder částí a mechanizmů strojů",
year="2005",
month="September",
pages="252--256",
publisher="Technická univerzita v Liberci",
address="Liberec",
isbn="80-7083-951-1"
}