Detail publikace
Eulerův-Lagrangeův výpočtový model pro predikci proudového pole a turbulence indukované pohybujícími se automobily v dopravním tunelu
Katolický J, Jícha M
Český název
Eulerův-Lagrangeův výpočtový model pro predikci proudového pole a turbulence indukované pohybujícími se automobily v dopravním tunelu
Anglický název
Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
en
Originální abstrakt
V příspěvku je prezentován Eulerův-Lagrangeův výpočtový model turbulentního proudění v dopravním tunelu zahrnující proudění a turbulenci indukovanou pohybem automobilů. Výpočet spojité fáze (vzduchu), založeny na Eulerově přístupu, byl prováděn pomocí CFD programu STAR_CD. Řešení "diskrétní fáze" (automobilů) vychází z modifikace Lagrangeova přístupu pro dvou fázové proudění. Turbulence indukovaná pohybem automobilů je do řešení zahrnuta přes dodatečné zdroje do rovnice pro kinetickou energii turbulence. V příspěvku jsou uvedeny výsledky ukazující závislost průtoku vzduchu tunelem na hustotě provozu, rychlosti automobilů a délce tunelu.
Český abstrakt
An Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to the continuous phase and Lagrangian approach to the "discrete phase" of moving objects – cars. As an example a road tunnel is taken into consideration and influence of different traffic rates and speed of cars is predicted. As a result, flow rate entrained throughout the tunnel is established. Three different formulas for extra sources to the kinetic energy of turbulence are tested for the traffic induced turbulence showing a non-negligible effect on the total flow rate inside the tunnel.
Anglický abstrakt
V příspěvku je prezentován Eulerův-Lagrangeův výpočtový model turbulentního proudění v dopravním tunelu zahrnující proudění a turbulenci indukovanou pohybem automobilů. Výpočet spojité fáze (vzduchu), založeny na Eulerově přístupu, byl prováděn pomocí CFD programu STAR_CD. Řešení "diskrétní fáze" (automobilů) vychází z modifikace Lagrangeova přístupu pro dvou fázové proudění. Turbulence indukovaná pohybem automobilů je do řešení zahrnuta přes dodatečné zdroje do rovnice pro kinetickou energii turbulence. V příspěvku jsou uvedeny výsledky ukazující závislost průtoku vzduchu tunelem na hustotě provozu, rychlosti automobilů a délce tunelu.
Klíčová slova anglicky
road tunnel, traffic induced flow and turbulence, CFD modeling, Eulerian-Lagrangian approach
Vydáno
29.02.2000
ISSN
1210-2717
Časopis
Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics
Ročník
2000
Číslo
7
Strany od–do
71–78
Počet stran
8
BIBTEX
@article{BUT46685,
author="Jaroslav {Katolický} and Miroslav {Jícha},
title="Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika",
journal="Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics",
year="2000",
volume="2000",
number="7",
month="February",
pages="71--78",
issn="1210-2717"
}