Detail předmětu
Programování v Pythonu
FSI-VP0 Ak. rok: 2020/2021 Letní semestr
Studenti se seznámí s moderním skriptovacím jazykem Python.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
4
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Po úspěšné zvládnutí předmětu budou studenti schopni využít znalosti a chápání základních vlastností a role skriptovacího jazyka Python, jeho syntaxe a sémantiky.
Prerekvizity
Základy programování na úrovni kurzu 1IN (Informatika).
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Škola hrou, programování pomocí zábavných příkladů.
Způsob a kritéria hodnocení
Aktivní účast a zvládnutí zadaného problému v požadované kvalitě.
Učební cíle
Porozumět skriptovacímu jazyku Python a tvorbě jeho aplikací. Seznámit se základy tvorby grafického uživatelského prostředí v jazyce Python.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Výuka běží podle týdenních plánů. Účast na cvičeních je povinná. Způsob nahrazení zameškaných cvičení je plně v kompetenci vyučujícího.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program N-MET-P: Mechatronika, magisterský navazující, volitelný
Program B-MET-P: Mechatronika, bakalářský, volitelný
Program B3S-P: Strojírenství, bakalářský
obor B-AIŘ: Aplikovaná informatika a řízení, volitelný
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
26 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Úvod, stručná historie vývoje programovacích jazyků, představení Python a vývojového prostředí PyCharm.
2. Základní příkazy, datové typy a operátory, funkce, moduly a třídy
3. Zpracování výjimek
4. Regulární výrazy a jazyk Python
5. Moderní koncepty objektově orientovaného programování, srovnání s jazyky C/C++ a Java
6. Datové struktury, efektivní implementace vyhledávání
7. Standardní knihovny v jazyce Python (1)
8. Standardní knihovny v jazyce Python (2)
9. Rozhraní pro práci se systémovými jazyky, používání s Matlabem.
10. Zpracování textů, třídění.
11. Zpracování dokumentů XML, knihovny pro ukládání a vyhledávání.
12. Programování aplikací s grafickým uživatelským rozhraním.
13. Shrnutí.