Detail předmětu
Angličtina B1-2
FSI-0A6 Ak. rok: 2021/2022 Letní semestr
Kurz 0A6 navazuje na 0A5 v zimním semestru a je primárně určen pro studenty před zkouškou na úrovni B1 CEFR (GEN3 a 7AZ), kteří si potřebují doplnit znalosti obecné a angličtiny na úrovni Intermediate (B1+) a rozšířit si je o akademický jazyk. Kurz je otevřen i ostatním studentům, kteří si tuto úroveň chtějí po ukončení povinné výuky dále upevnit.
Jazyk výuky
angličtina
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Po absolvování kurzu 0A5 a navazujícího 0A6 by studenti měli být schopni samostatného vyjadřování a komunikace v anglickém jazyce na úrovni B1+.
Prerekvizity
Znalosti gramatiky a slovní zásoby na úrovni A2+ (pre-intermediate).
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Jazyková výuka rozšiřující základní odborný učební plán. Kurz rozvíjí čtyři základní dovednosti nezbytné pro komunikaci v anglickém jazyce. Procvičován je zejména poslech a mluvení.
Způsob a kritéria hodnocení
Celkové hodnocení zahrnuje aktivní práci ve cvičeních, zápočtový test a zkoušku. Zkouška je ústní a odpovídá úrovni B1 CEFR.
Učební cíle
Cílem předmětu je posílit individuální schopnost vyjadřování studentů při komunikaci v anglickém jazyce v obecných a akademických kontextech. Úkolem je upevnění získaných znalostí lexikálních a gramatických struktur na úrovni B1+ a jejich systematické rozšiřování o akademicku slovní zásobu.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Docházka je povinná a je pravidelně kontrolována. Student má povoleny dvě absence. Možnost a formu nahrazení dalších absencí v odůvodněných případech upřesní vyučující.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B-OBN-P: Obecná nabídka, bakalářský, volitelný
Program N-OBN-P: Obecná nabídka, magisterský navazující, volitelný
Typ (způsob) výuky
Cvičení jazykové
26 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Týden 1: Lekce 5 Behavioral Science – Poslech 1 (A Lifetime of Risks), hodnocení důkazů
Týden 2: Lekce 5 Behavioral Science – Poslech 2 (Science on the Edge), číselné výrazy
Týden 3: Lekce 5 Behavioral Science – Video (The Voyage of Magellan), odvozená slova, předminulý čas, krátká prezentace
Týden 4: Lekce 6 Neurology – Poslech 1 (What Kind of “Smart” is AI?), vyvození postoje mluvčího
Týden 5: Lekce 6 Neurology – Poslech 2 (Asking the Right Questions about AI), odůvodnění výroků
Týden 6: Lekce 6 Neurology – Video (Alan Turing), gerundia a infinitivy, skupinová diskuse
Týden 7: Lekce 7 Economics – Poslech 1 (Sudden Wealth), orientační výrazy v přednesu
Týden 8: Lekce 7 Economics – Poslech 2 (Happiness Breeds Success … and Money!), hodnocení názorů
Týden 9: Lekce 7 Economics – Video (Two Brothers), vyjádření souhlasu a nesouhlasu, skupinová diskuse
Týden 10: Lekce 8 Behavioral Science – Poslech 1 (Learning from Failure), příklady
Týden 11: Lekce 8 Behavioral Science – Poslech 2 (An Interview with Mohannad Abu-dayyah), parafrázování
Týden 12: Lekce 8 Behavioral Science – Video (Hurricane Katrina), předpony, minulý prostý a předpřítomný čas, vysvětlení, párová diskuse
Týden 13: Opakování