Detail předmětu

General English II

FSI-GEN2-K Ak. rok: 2021/2022 Letní semestr

Kurz je zaměřen na výuku obecné angličtiny jako cizího jazyka na úrovni B1 s důrazem na jeho upevnění a zopakování.

Jazyk výuky

angličtina

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti si upevní slovní zásobu a gramatické struktury potřebné pro běžnou komunikaci na úrovni "intermediate" (B1).

Prerekvizity

Kurz je určen pro studenty, kteří si osvojili anglický jazyk minimálně na úrovni "pre-intermediate" (A2+). Zároveň navazuje na znalosti slovní zásoby a gramatiky probrané v kurzu GEN1.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Jazyková výuka rozšiřující základní odborný učební plán.

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet je podmíněn aktivní účastí ve cvičeních, individuální přípravou a absolvováním zápočtového testu (min 60%), v němž student prokazuje znalosti probraných gramatických jevů a slovní zásoby. V případě nedostatečného bodového zisku má student možnost opravy.

Učební cíle

Cílem kurzu je vybavit studenty pro každodenní komunikaci, aby zvládli běžné úkoly a byli dostatečně jazykově připraveni na kurz technické angličtiny ve 2. ročníku. Je koncipován jako kurz, v němž si studenti zopakují a upevní znalosti získané na střední škole.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Docházka je pravidelně kontrolována. Student má povoleny dvě absence v jazykovém cvičení a jednu absenci ve výuce s počítačovou podporou. Formu náhrady absencí v odůvodněných případech stanoví vyučující.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program B-STR-K: Strojírenství, bakalářský
specializace STR: Strojírenství, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Konzultace v kombinovaném studiu

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. U5: Technologie, informace. Stupňování přídavných jmen. Tázací dovětky.
2. U5: Zdvořilé dotazy. Dotazy týkající se vlastního oboru/profese. Vysvětlení a řešení problémů.
3. U5: Popis vynálezů. Srovnání výhod a nevýhod.
4. U6: Kondicionály (reálná a hypotetická podmínka): přítomnost, budoucnost.
5 U6: Opakování přídavných jmen zakončených na -ing/-ed, kolokace, životní události.
6. U6: Emoce a reakce v konkrétních situacích. Opakování.
7. U7: Úspěch: slovesné fráze. Předpřítomný čas prostý a průběhový.
8. U7: Schopnosti v minulosti a přítomnosti. Kvalifikace.
9. U7: Prezentace a objasnění názorů. Popis dosaženého úspěchu.
10. U8: Komunity, sociální situace.
11. U8: Opakování členů a výrazů pro vyjádření množství. Vztažné věty.
12. U8: Internet, reálné a online aktivity.
13. Zápočtový test.

Konzultace

26 hod., nepovinná

Osnova

1. Stanovení plánu samostudia. U5 samostudium: Technologie, informace. Stupňování přídavných jmen. Tázací dovětky.
2. U5 samostudium: Zdvořilé dotazy. Dotazy týkající se vlastního oboru/profese. Vysvětlení a řešení problémů.
3. U5 samostudium: Popis vynálezů. Srovnání výhod a nevýhod.
4. U6 samostudium: Kondicionály (reálná a hypotetická podmínka): přítomnost, budoucnost.
5 U6 samostudium: Opakování přídavných jmen zakončených na -ing/-ed, kolokace, životní události.
6. U6 samostudium: Emoce a reakce v konkrétních situacích. Opakování.
7. U7 samostudium: Úspěch: slovesné fráze. Předpřítomný čas prostý a průběhový.
8. U7 samostudium: Schopnosti v minulosti a přítomnosti. Kvalifikace.
9. U7 samostudium: Prezentace a objasnění názorů. Popis dosaženého úspěchu.
10. U8 samostudium: Komunity, sociální situace.
11. U8 samostudium: Opakování členů a výrazů pro vyjádření množství. Vztažné věty.
12. U8 samostudium: Internet, reálné a online aktivity.
13. Opakování před zápočtovým testem.