Detail předmětu
Design-management
FSI-9DMA Ak. rok: 2022/2023 Zimní semestr
Předmět je založen na samostatném studiu design-managementu, jako oboru, který podmiňuje úspěšné zavádění designu do výrobní praxe.
Jazyk výuky
čeština
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Základní znalosti organizace designu, teorie designu, způsoby jeho hodnocení, související legislativy, ekonomiky a řízení designu, marketingu a aplikace nabytých poznatků v teoretické i praktické činnosti.
Prerekvizity
Důležitá je základní orientace v teorii a praxi designu. Výhodou jsou jakékoli zkušenosti s praktickou ekonomikou, podnikovým a personálním managementem a psychologií práce.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny.
Způsob a kritéria hodnocení
Na základě vlastních rozborových prací zadaných ke konzultacím, se prověřuje celková orientace v teorii a znalosti organizace a řízení designu. Závěrečná práce – případová studie. Ukončení: kombinovaná písemná a ústní zkouška.
Učební cíle
Přehled teorie designu a řízení designu.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Konzultace jsou domluveny individuálně. Účast na přednáškách je doporučená.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program D-KPI-K: Konstrukční a procesní inženýrství, doktorský, doporučený kurs
Program D-KPI-P: Konstrukční a procesní inženýrství, doktorský, doporučený kurs
Typ (způsob) výuky
Přednáška
20 hod., nepovinná
Osnova
• Přehled teorie designu, vč. ergonomie, design jako nástroj obchodu a výroby, design jako životní styl;
• Mezinárodní a domácí organizace a školy designu;
• Legislativa související s designem, patenty, průmyslový vzor, autorská práva;
• Složky designu v marketinkové aktivitě, podniková strategie designu – design management a marketing, reklama a design;
• Organizace a řízení práce designéra v podniku;
• Etika práce a odborný profil designéra.