Detail předmětu
Animace
FSI-YAN Ak. rok: 2025/2026 Letní semestr
Předmět nabízí komplexní pohled na historický vývoj animace a její technologické proměny. Studenti získají znalosti a praktické dovednosti v oblasti digitálního obrazu s důrazem na jeho aplikace ve filmu a dalších mediálních formátech. Kurz je zaměřen rovněž na osvojení si principů moderních technik počítačové animace. Dále se studenti seznámí s inovativními přístupy v animaci včetně experimentování s animací ve virtuální realitě a využití technik real-time animace.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
4
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Znalosti 2D a 3D grafiky.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Podmínky získání klasifikovaného zápočtu:
- prezence ve cvičeních (min 5 z 10 bodů),
- odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech (min 45 bodů z 90 bodů).
Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu.
Učební cíle
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti studentů v oblasti animace. Studenti se seznámí s historickým vývojem animace a jeho souvislostmi s technologickým pokrokem. Získají praktické dovednosti v digitálním obrazu a jeho aplikacích v animaci. Předmět poskytne přehled principů klasické a počítačové animace. Studenti budou mít příležitost experimentovat s moderními technikami animace, včetně virtuální reality a real-time animace.
Student získá:
- Schopnost používat pokročilé techniky a nástroje digitálního obrazu pro tvorbu animací.
- Schopnost tvorby a realizace projektů pomocí počítačové animace.
- Schopnost využívat moderní animační metody ve virtuální realitě a real-time prostředích.
- Schopnost integrovat kreativní a technické aspekty animace do vlastních projektů a výstupů.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B-VKP-P: Vizuální komunikace v kreativních průmyslech, bakalářský, povinný
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
52 hod., povinná
Osnova
- Základní pojmy v animaci a seznámení s klasickou animací.
- Digitální obraz a jeho aplikace.
- Principy počítačové animace.
- Seznámení se s animováním v dostupných softwarech (3ds max, Blender, Unity, Unreal Engine).
- Cvičení, animování v softwarech.
- Animace ve virtuální realitě.
- Real-time animace.