Detail předmětu
Efektivní komunikace
FSI-YEK Ak. rok: 2025/2026 Zimní semestr
Předmět poskytuje přehled o různých způsobech prezentace a úspěšné komunikace s potenciálními klienty. Pozornost je věnována především praktickému nácviku schopnosti jasně prezentovat své myšlenky, nápady, kreativní práci a schopnosti komunikovat přehledně a přesvědčivě.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
4
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Nejsou vyžadovány vstupní znalosti.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Přednášky: účast je doporučená.
Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence.
V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu.
Podmínky získání zápočtu/zkoušky:·
- aktivní účast ve cvičeních (min. 5 z 10 bodů),
- dílčí prezentace jako nácvik specifických technik komunikace (min. 40 z 80 bodů),
- závěrečná prezentace vlastní práce s využitím probíraných technik (min. 5 z 10 bodů).
Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Učební cíle
Absolventi budou schopni přesvědčivě, jasně a srozumitelně představit své projekty pomocí různých metod prezentace.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B-VKP-P: Vizuální komunikace v kreativních průmyslech, bakalářský, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
4 hod., nepovinná
Osnova
- Řeč těla, neverbální komunikace, prozodické parametry promluvy, improvizace.
- Základy nenásilné komunikace. Techniky přesvědčivé komunikace se zákazníkem.
Ateliér
22 hod., povinná
Osnova
- Metody prezentace – Pecha Kucha.
- Metody prezentace – výtah (elevator pitch), blesková prezentace (lightning talk).
- Metody prezentace – příběhy v prezentaci (storytelling).
- Metody prezentace – pravidlo 5/5/5.
- Metody prezentace – Prezi.
- Definování vlastního prodejního hesla/věty/stránky projektu.
- Vytvoření expertního příběhu.
- Vytváření komunity sledujících pro konkrétní produkt/projekt – definice klienta.
- Slovně-vizuální prezentace na sociálních sítích, prodej a komunikace s potenciálním zákazníkem, hledání vlastní řeči.
- Praktický nácvik nenásilné komunikace.
- Závěrečné prezentace.