Detail předmětu
Ateliér virtuální kreativity I
FSI-YV1 Ak. rok: 2025/2026 Letní semestr
Ateliér se zaměřuje na kreativní grafickou práci na konkrétním příkladu produktu. Praktického nácviku kreativních možností prezentace daného produktu. Správné pochopení podstaty funkce produktu a zvolení vhodných prezentačních nástrojů tak, aby vznikl ucelený celek. Výsledný návrh prezentační metody bude respektovat současné standardy, ale i v současnosti méně obvyklé způsoby tvorby s potenciálem do budoucna. Výstupem je grafické portfolio řešeného produktu a základní virtuální prezentace.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
7
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Navazuje na znalosti z předmětů Produktová fotografie, Počítačová grafika I, Počítačová grafika II, Počítačové modelování a vizualizace I, Počítačové modelování a vizualizace II.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Podmínky získání klasifikovaného zápočtu:
- aktivní účast ve cvičeních (min 5 z 10 bodů),
- odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech (min 45 z 90 bodů).
Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu.
Učební cíle
Cílem je zpracování základní grafické a virtuální prezentace vybraného produktu a osvojení si základních postupů pomocí nástrojů 2D i 3D modelování a virtuálních nástrojů. Studenti se zaměří na praktickou aplikaci získaných znalostí z již absolvovaných předmětů.
Student získá:
- Orientaci v oblasti grafické prezentace.
- Znalost základních grafických postupů.
- Schopnost řešit základní grafickou prezentaci produktu.
- Schopnost řešit základní virtuální prezentaci produktu.
- Schopnost kritického zhodnocení koncepčního řešení.
- Schopnost prezentování dosažených výsledků formou jejich prezentace.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program B-VKP-P: Vizuální komunikace v kreativních průmyslech, bakalářský, povinný
Typ (způsob) výuky
Ateliér
78 hod., povinná
Osnova
- Analýza současné grafické prezentace konkurenčních produktů.
- Pochopení podstaty samotné funkce výrobku nebo produktu.
- Tvorba foto dokumentace.
- Digitální modely a vizualizace.
- Grafická prezentace.
- Základní virtuální prezentace.
- Grafické portfolio zadaného produktu.
- Mediální prezentace grafická i virtuální.