Detail předmětu

Ateliér virtuální kreativity II

FSI-YV2 Ak. rok: 2025/2026 Zimní semestr

Hledání nových netradičních možností prezentace daného produktu. Správné pochopení podstaty funkce produktu a zvolení vhodných prezentačních nástrojů tak, aby vzniklo ucelené grafické a digitální portfolio produktu. Výsledný návrh prezentační metody bude respektovat současné standardy, ale i v současnosti méně obvyklé způsoby tvorby s potenciálem do budoucna. Předmět se zaměřuje na již získané znalosti a propojení jejich vzájemných souvislostí. Výstupem je ucelená digitální prezentace řešeného produktu včetně simulace funkce výrobku. 
- multimediální dílo (videoklip, reklamní spot, znělka, apod.)
- interaktivní reklamní kampaň produktu/subjektu (internetová prezentace, DVD/BluRay, apod.).
Během semestru jsou zadány 2-3 jednodenní (klauzurní) úkoly na samostatné téma.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

8

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Navazuje na Ateliér virtuální kreativity I a uplatňuje znalosti z již absolvovaných povinných předmětů. 

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Podmínky získání klasifikovaného zápočtu:

  • aktivní účast ve cvičeních (min 5 z 10 bodů),
  • odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech (min 45 z 90 bodů).

Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.

Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu. 

Učební cíle

Studenti si rozšíří praktické znalosti prostřednictvím aplikace získaných souvislostí z již absolvovaných předmětů. Cílem je zpracování základní grafické a digitální simulace funkce a virtuální prezentace daného produktu. Osvojení si základních postupů pomocí nástrojů modelování, digitálního videa, animace i virtuální prezentace. 

Student získá: 

  • Orientaci v oblasti digitálních modelů.
  • Znalost základních virtuálních procesů.
  • Schopnost řešit základní simulaci funkce produktu.
  • Schopnost řešit základní virtuální prezentaci produktu.
  • Schopnost kritického zhodnocení koncepčního řešení.
  • Schopnost indikace podstaty funkce produktu a návrh prezentace.
  • Schopnost prezentování dosažených výsledků formou jejich prezentace

Použití předmětu ve studijních plánech

Typ (způsob) výuky

 

Ateliér

104 hod., povinná

Osnova


  • Analýza současných multimediálních prezentací produktu.

  • Pochopení podstaty funkce vybraného produktu.

  • Digitální modely a vizualizace.

  • Virtuální procesy a virtuální prezentace.

  • Simulace funkce, animace, digitální video.

  • Grafické portfolio zadaného produktu.

  • Závěrečná digitální prezentace zpracovávaného produktu.