Detail předmětu

Design-management

FSI-9DMA Ak. rok: 2025/2026 Zimní semestr

Předmět je založen na samostatném studiu design-managementu, jako oboru, který podmiňuje úspěšné zavádění designu do výrobní praxe.

Jazyk výuky

čeština

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Důležitá je základní orientace v teorii a praxi designu. Výhodou jsou jakékoli zkušenosti s praktickou ekonomikou, podnikovým a personálním managementem a psychologií práce.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Na základě vlastních rozborových prací zadaných ke konzultacím, se prověřuje celková orientace v teorii a znalosti organizace a řízení designu. Závěrečná práce – případová studie. Ukončení: kombinovaná písemná a ústní zkouška.
Konzultace jsou domluveny individuálně. Účast na přednáškách je doporučená.

Učební cíle

Přehled teorie designu a řízení designu.
Základní znalosti organizace designu, teorie designu, způsoby jeho hodnocení, související legislativy, ekonomiky a řízení designu, marketingu a aplikace nabytých poznatků v teoretické i praktické činnosti.

Použití předmětu ve studijních plánech

Program D-KPI-P: Konstrukční a procesní inženýrství, doktorský, doporučený kurs

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

20 hod., nepovinná

Osnova

• Přehled teorie designu, vč. ergonomie, design jako nástroj obchodu a výroby, design jako životní styl;
• Mezinárodní a domácí organizace a školy designu;
• Legislativa související s designem, patenty, průmyslový vzor, autorská práva;
• Složky designu v marketinkové aktivitě, podniková strategie designu – design management a marketing, reklama a design;
• Organizace a řízení práce designéra v podniku;
• Etika práce a odborný profil designéra.