Detail předmětu
Design-management
FSI-9DMA Ak. rok: 2025/2026 Zimní semestr
Předmět je založen na samostatném studiu design-managementu, jako oboru, který podmiňuje úspěšné zavádění designu do výrobní praxe.
Jazyk výuky
čeština
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Důležitá je základní orientace v teorii a praxi designu. Výhodou jsou jakékoli zkušenosti s praktickou ekonomikou, podnikovým a personálním managementem a psychologií práce.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Na základě vlastních rozborových prací zadaných ke konzultacím, se prověřuje celková orientace v teorii a znalosti organizace a řízení designu. Závěrečná práce – případová studie. Ukončení: kombinovaná písemná a ústní zkouška.
Konzultace jsou domluveny individuálně. Účast na přednáškách je doporučená.
Učební cíle
Přehled teorie designu a řízení designu.
Základní znalosti organizace designu, teorie designu, způsoby jeho hodnocení, související legislativy, ekonomiky a řízení designu, marketingu a aplikace nabytých poznatků v teoretické i praktické činnosti.
Použití předmětu ve studijních plánech
Program D-KPI-P: Konstrukční a procesní inženýrství, doktorský, doporučený kurs
Typ (způsob) výuky
Přednáška
20 hod., nepovinná
Osnova
• Přehled teorie designu, vč. ergonomie, design jako nástroj obchodu a výroby, design jako životní styl;
• Mezinárodní a domácí organizace a školy designu;
• Legislativa související s designem, patenty, průmyslový vzor, autorská práva;
• Složky designu v marketinkové aktivitě, podniková strategie designu – design management a marketing, reklama a design;
• Organizace a řízení práce designéra v podniku;
• Etika práce a odborný profil designéra.